Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9LVKQW
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Selme Silqueira de Matospt_BR
dc.creatorFlaviane Ferreira Cunhapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T04:16:07Z-
dc.date.available2019-08-10T04:16:07Z-
dc.date.issued2012-03-09pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9LVKQW-
dc.description.abstractThis exploratory study emphasizes that the teaching / learning process becomes more appropriate when you know the student's profile. Analysis of these data may contribute to the CEFPEPE on teaching strategies that meet these characteristics. The objective of this study was to identify the profile of the student in CEFPEPE Pole Formiga-MG, class 2010. The results allowed us to know the profile of the student in CEFPEPE Formiga-MG, class 2010 as follows: There is a predominance of females(94.1%) of respondents, 82.4% are Catholic, 53% were single, 59 % age is between 20 and 30 years, 71% have no children, 58.9% have household income above 6 salaries, 65% own property, 100% mobile phone and has computador. Destes, 94% have internet access their homes., 82% have fixed phone in residência.53% has subscriptions to newspapers and magazines. 53% said that physical fatigue was themajor difficulty for the completion of curso83% have attended another post-graduate (Masters or specialization) 64.7% point to areas of the higher affinity of: Emergency, Intensive Care Unit, Management , Education and Health Surveillance 100% attended the graduation in Private Nursing Institution. 100% assessed knowledge gained over CEFPEPE useful. 100% as very professional activities carried out by therespondents is related to the field of nursing.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo exploratório descritivo enfatiza que o processo ensino/aprendizagem se torna mais adequado quando se conhece o perfil do aluno. A análise destes dados poderá contribuir com o CEFPEPE em estratégias de ensino que atendam a estas características. O objetivo deste estudo foi identificar o perfil do aluno do curso CEFPEPE do Pólo de Formiga- MG, turma 2010. Os resultados permitiram conhecer o perfil do aluno do curso CEFPEPE do Pólo de Formiga- MG, turma 2010 a saber: Há predominância do sexo feminino (94.1%) dos respondentes, 82,4% são católicos; 53%, são solteiros, 59% tem idade entre 20 e 30 anos, 71% não tem filhos, 58,9% possui renda familiar acima de 6 salários, 65% possui casa própria, 100% possui telefone celular e computador. Destes, 94% tem acesso à internet em suas residências, 82% possui telefone fixo na residência, 53% possui assinatura de jornais e revistas. 53% responderam que o cansaço físico representou a maior dificuldade para a conclusão do curso, 83% já cursaram outra pós-graduação (especialização ou Mestrado), 64,7% apontam como áreas de maior afinidade as deUrgência, Unidade de Terapia Intensiva, Gestão, Educação e Vigilância em Saúde. 100% cursaram a graduação em Enfermagem em Instituição Privada. 100% avaliaram o conhecimento adquirido ao longo do CEFPEPE como Muito Aproveitável. Além disto, 100% das atividades profissionais exercidas pelos respondentes estão relacionadas ao campo da enfermagem.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectFormação educativapt_BR
dc.subjectDocentespt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectEnfermeirospt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titlePerfil do aluno do CEFPEPE de formiga: uma contribuição ao projeto de implementação do CEFPEPE, 2008-2010 UAB/MEC/UFMGpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
perfil_do_aluno_do_cefpepe_de_formiga_final.pdf421.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.