Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9XQJAW
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Adriana Goulart de Sena | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Fernando Gonzaga Jayme | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Lutiana Nacur Lorentz | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Antônio Gomes de Vasconcelos | pt_BR |
dc.creator | Thais Lopes Chacara de Aguilar | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T06:07:06Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T06:07:06Z | - |
dc.date.issued | 2014-05-21 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9XQJAW | - |
dc.description.abstract | Thedissertation has the purpose ofrevealingthe truth about the Comprehensive Law Movement, inanintegrative, restorative, humanistic, therapeutic e transdisciplinaryway.From the belief in the possibility toovercome thejurisdictional provisionsdifficulties, it was investigated the attorney,as in the academic field, as in thenon-juridical society, to make suggestions about changes in Legal Educationin Brazil,from the perspective ofthemtranslate modifications in the lawyers attitude towards the conflict,asa pathto give to this professional wide opportunitiestoact by the Legal System, keepingthe confidence, the respect and the ethic in his or herprofessional or personal trajectory.The hypothesis will be tested through amainly theoretical investigation, prioritizingthe elaborationof peculiar conceptual schemes anddiscursive-argumentative processes that will contribute to the convincement about the validity of the proposals showedonthis dissertation. | pt_BR |
dc.description.resumo | A dissertaçãotem o propósito dedesvelar o direito compreensivo, através de umaabordagem integrativa, restaurativa, humanística, terapêutica etransdisciplinar do direito. A partirda crença da possibilidade desuperação das dificuldadesna prestação jurisdicional, investigou-seo advogado,tanto no meio acadêmico, como na sociedade desvinculada do cenário jurídico, sugerindo-semudanças no ensinojurídicono Brasil, com a perspectiva de que traduzam alterações naposturade atuação docausídicodiante do conflito, de modo que a este profissionalsejamconferidas ampliadas possibilidades do agir jurídico, com a manutenção da confiança, do respeito e da ética em sua trajetória, sejaprofissional, seja, inclusive, pessoal. Testar-se-á a hipótese mediante uma investigação primordialmente teórica, priorizando-se a elaboração de esquemas conceituais peculiares, a partir do manejo de processos discursivo-argumentativose de pesquisa, que colaborarão para a formação do convencimento a respeito da validade das propostas a serem apresentadas com estadissertação. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino Jurídico | pt_BR |
dc.subject | Advogado | pt_BR |
dc.subject | Acesso à Justiça | pt_BR |
dc.subject | Direito compreensivo | pt_BR |
dc.subject.other | Direito | pt_BR |
dc.subject.other | Ética jurídica | pt_BR |
dc.subject.other | Advogados Ética profissional | pt_BR |
dc.title | Direito compreensivo: além dos horizontes da disputa | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
capa__folha_de_rosto__ficha_catalogr_fica_e_avalia__o.pdf | 156.6 kB | Adobe PDF | View/Open | |
disserta__o_mestrado_thais.pdf | 1.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.