Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9Z4NSE
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Helen Rose de Castro Silva Andradept_BR
dc.contributor.referee1Anne Kely Marques do Nascimentopt_BR
dc.creatorCristiano Henrique de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T07:20:04Z-
dc.date.available2019-08-13T07:20:04Z-
dc.date.issued2014-12-06pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9Z4NSE-
dc.description.abstractThe present work treats of the existent relationship among the theoretical content of Chemistry that is studied in class room and your practical application in the daily of the people. In this intention, an analysis of the process of consolidation of the learning was accomplished being used experiments with alternative materials and of easy acquisition that they could reach the above-mentioned relationship. Through the application of questionnaires after and before tests, in a group of twenty students of the third series of the Medium Teaching of a school of the state net in the city of Caratinga-MG, it could be observed as the use of experiments and of the relationship of these with the students daily life can take them to the understanding of the importance of the Chemistry in your lives.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho trata da relação existente entre o conteúdo teórico de Química que é estudado em sala de aula e sua aplicação prática no cotidiano das pessoas. Neste intuito, uma análise do processo de consolidação da aprendizagem foi realizada utilizando-se experimentos com materiais alternativos e de fácil aquisição que pudessem alcançar a relação supracitada. Através da aplicação de questionários pré e pós-testes, em uma turma de vinte alunos da terceira série do Ensino Médio de uma escola da rede estadual na cidade de Caratinga-MG, pôde-se observar como o uso de experimentos e da relação destes com a vida cotidiana dos alunos podem levá-los à compreensão da importância da Química em suas vidas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino-aprendizagempt_BR
dc.subjectExperimentaçãopt_BR
dc.subjectMateriais alternativospt_BR
dc.subject.otherQuímica Ensino médiopt_BR
dc.subject.otherCiencia Experienciaspt_BR
dc.subject.otherQuímica  Estudo e ensinopt_BR
dc.titleA experimentação no ensino de química com a utilização de materiais alternativos e de baixo custo: consolidando a aprendizagem do conteúdo teórico com o cotidianopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Ciências por Investigação EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia_cristiano_souza.pdf499.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.