Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A29K7A
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Amanda Marcia dos Santos Reinaldopt_BR
dc.contributor.referee1Eliana Aparecida Villapt_BR
dc.creatorDaniele do Rosario Carvalho Salespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T00:14:02Z-
dc.date.available2019-08-10T00:14:02Z-
dc.date.issued2015-05-19pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-A29K7A-
dc.description.abstractIt is a search of qualitative nature that translates on an intervention project and proposes the elaboration of one diagnostic assessment tool in configuration of the questionnaire. The tool will consider the training course of the major in Ciências Biológicas student of the Universidade Federal de Viçosa Campus UFV Florestal for rescue your conception about the theme health with emphasis the concepts and actions of health promotion and protection and disease prevention especially addressed in the discipline of Instrumentação para o Ensino: Saúde CBF 401. This intervention project is proposed to favor the understanding of teachers of course about the health conception and health education the students providing opportunities the convergence with the formative objects of the course. It is thought develop this material for presuppose that as better will be the understanding of the subject matter more use and applicability of the content teachings this students will have during and after the conclusion of the discipline as well as every course. We realize yet that this situation is obvious reality of felt need about the deficiency of this diagnosis a priori.pt_BR
dc.description.resumoTrata-se de uma pesquisa de natureza qualitativa que se traduz em um projeto de intervenção e propõe a elaboração de um instrumento para avaliação diagnóstica, na configuração de um questionário. O instrumento considerará o percurso formativo do aluno de Licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal de Viçosa Campus UFV Florestal para resgatar sua concepção sobre o tema saúde, com ênfase nos conceitos e ações de promoção e proteção da saúde e prevenção de agravos, abordados especialmente, mas não exclusivamente, na disciplina de Instrumentação para o Ensino: Saúde CBF 401. Este projeto de intervenção é proposto de modo a favorecer a compreensão dos docentes do curso sobre as concepções de saúde e de educação em saúde dos estudantes, oportunizando a convergência com os objetivos formativos do curso. Pensou-se em desenvolver tal material por pressupormos que quanto melhor for o entendimento do assunto em pauta, maior aproveitamento e aplicabilidade dos ensinamentos de conteúdo, estes acadêmicos terão durante e após a conclusão da disciplina, bem como em todo o curso. Percebemos ainda, que tal situação é uma realidade evidente, de necessidade sentida sobre a deficiência desse diagnóstico a priori.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPromoção da Saúdept_BR
dc.subjectEducação Superiorpt_BR
dc.subjectEducação em Saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação de recursos humanos em saúdept_BR
dc.titleProjeto de intervenção: elaboração de um instrumento para avaliar influências do processo formativo nas concepções de saúde dos licenciandos em Ciências Biológicas do Campus UFV Florestalpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
daniele_do_ros_rio_carvalho_sales__gravar_2_cds.pdf988.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.