Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A39HSU
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Lucia Miranda Lopespt_BR
dc.contributor.advisor-co1Carlos Alberto Goncalvespt_BR
dc.contributor.referee1Carlos Alberto Goncalvespt_BR
dc.contributor.referee2Marlusa Goslingpt_BR
dc.contributor.referee3Fabricio Zivianipt_BR
dc.creatorEdmar Aderson Mendes de Paulapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T19:14:34Z-
dc.date.available2019-08-11T19:14:34Z-
dc.date.issued2015-06-26pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-A39HSU-
dc.description.abstractAn in-depth view of information o the organization performance is a priority for any investment decisions that Will impact on company results. Several studies have addressed the strategic indicators that effect performance, but there is no consensus on how to measure this construct or even how to define its indicators. The lack of standardization of strategic indicators (inputs) or performance indications (outputs), difficult to compare with competitors using the same framework of indicators, since most of these are not easy obtaining, as well as difficult access to strategists of organizations. Given this perspective, this study aimed to discrimination of strategic indicators that influence the performance of companies, focusing on the construction machinery segment, using a case study at CNH Industrial (CNHi) as a methodology research within the approach of strategy as practice aimed at discovering different practice, inter-relating them to its practitioners, and organizational practices. In the first and second phases of this research, exploratory in nature, they have been identified and grouped the strategic indicators from the secondary data analysis, personal interviews and expert panel with CNHi strategists. In the third and final phase of a descriptive nature, were classified (ranking) the strategic indicators, through a survey in semi-structured personal interview with a larger group of CNHi strategist. In summary, the results revealed the strategic indicators that has more influenced business performance are: customer relationships; human capital; effective communication; planning control and strategy execution; development with focus on products and processes; strategic alliances; social responsibility and ethics and glocal: think globally and act locally. It is hoped that these results will serve as an incentive to other companies to contribute to such research, which may lead all of the responses to the validation of these strategic indicators or the proposal of new indicators and their respective validation a posteriori.pt_BR
dc.description.resumoUma visão aprofundada das informações sobre desempenho organizacional é prioritária para quaisquer decisões de investimento que impactarão os resultados da empresa. Vários trabalhos já abordaram os indicadores estratégicos que afetam o desempenho, porém não existe consenso sobre como mensurar tal construto ou, mesmo, como definir seus indicadores. A falta de padronização dos indicadores estratégicos de entrada (inputs) ou dos indicadores de desempenho (outputs) dificulta a comparação com os concorrentes utilizando-se de uma mesma estrutura de indicadores, visto que a maioria destes não é de fácil obtenção, além da dificuldade de acesso aos estrategistas das organizações. Diante desta perspectiva, este trabalho teve por objetivo discriminar os indicadores estratégicos (inputs) que mais influenciam o desempenho organizacional, com foco no segmento de maquinas de construção civil, utilizando-se de um estudo de caso na CNH Industrial (CNHi) como metodologia qualitativa dentro da abordagem da estratégica como pratica, visando a descoberta de diferentes práxis, inter-relacionando-as com seus praticantes e as praticas organizacionais. Na primeira e na segunda fases desta pesquisa, de natureza exploratória, foram identificados e agrupados os indicadores estratégicos, a partir de analise de dados secundários, entrevista pessoal e painel de especialistas com os estrategistas da CNHi. Na terceira fase, de natureza descritiva, estes indicadores foram classificados (ranking) por meio de levantamento (survey) em entrevista pessoal semiestruturada com um grupo maior de estrategistas da CNHi. Em resumo, os resultados revelam que os indicadores estratégicos que mais tem influenciado o desempenho das empresas são: relacionamentos com clientes, capital humano, comunicação efetiva, planejamento, controle e execução estratégica, desenvolvimento com foco em produtos e processos, alianças estratégicas, responsabilidade social e ética e glocal: pensar globalmente e agir localmente. Espera-se que estes resultados possam servir de incentivo às demais empresas para contribuírem com tais pesquisas, podendo levar o conjunto destas respostas a validação destes indicadores estratégicos ou a proposição de novos indicadores e suas respectiva validação à posteriori.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIndicadores de desempenhopt_BR
dc.subjectDesempenho organizacionalpt_BR
dc.subjectIndicadores estratégicospt_BR
dc.subjectEstratégica como praticapt_BR
dc.subject.otherEficiência organizacionalpt_BR
dc.subject.otherPlanejamento estratégicopt_BR
dc.titleDiscriminação dos indicadores estratégicos que mais influenciam o desempenho organizacional: um estudo de caso na CNH Industrialpt_BR
dc.typeTese de Doutoradopt_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edmar_anderson_mendes_de_paula.pdf9.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.