Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A85PK8
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ela Mercedes Medrano de Toscanopt_BR
dc.contributor.referee1Ilka Afonso Reispt_BR
dc.contributor.referee2Sueli Aparecida Mingotipt_BR
dc.creatorSamira Marx Pinheiropt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T21:08:40Z-
dc.date.available2019-08-11T21:08:40Z-
dc.date.issued2015-07-11pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-A85PK8-
dc.description.abstractIn the administration of highway concessions is of fundamental importance to monitor the tra c volume for the management of the concession as a whole and especially for planning expansion works . This work addresses the practical PPP case of MG-050 , the first road PPP in the country. The data extracted from this concession subisidisedthe analysis of application of hierarchical forecasting methods, since as important as the overall highway tra c forecasts are desagregated forecasts of such flows. in this work, 4 methods of hierarchical forecast are compared, wich are bottom-up and three variations of the top-down method, one of them recently proposed in the literature by Hyndman et al(2009).pt_BR
dc.description.resumoNa administração de concessões rodoviárias é de fundamental importância o acompanhamento do volume de tráfego para a gestão da concessão como um todo e, especialmente, para o planejamento de obras de ampliação. Neste trabalho é abordado o caso práticoda PPP da MG-050, a primeira PPP rodoviária do país. Os dados extraídos dessa concessão subsidiaram a análise de aplicação de métodos de previsão hierárquica já que, tão importante quanto as previsões globais de tráfego da rodovia, também são as previsõesdesagregadas desses fluxos. São comparados quatro métodos de previsão hierárquica, sendo eles bottom-up e três variações do método top-dow, sendo uma delas recentemente proposta na literatura por Hyndman et al (2009).pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectParceria público-privadapt_BR
dc.subjectPrevisão Hierárquicapt_BR
dc.subjectPlanejamento de Transportespt_BR
dc.subjectBottom-uppt_BR
dc.subjectTopdownpt_BR
dc.subjectMG-050pt_BR
dc.subjectNível de serviçopt_BR
dc.subject.otherEstatísticapt_BR
dc.subject.otherAnálise de séries temporaispt_BR
dc.subject.otherTransporte Rodoviáriopt_BR
dc.titlePrevisão hierárquica aplicada às políticas públicas de transporte rodoviáriopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Estatística

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
samira_marx_previsao_hierarquica_aplicada_a_politicas_de_transportes.pdf3.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.