Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A9KFUH
Type: Monografias de Especialização
Title: PERFORMANCE: intervenção no espaço escolar investigando a obra de Paulo Nazareth
Authors: Maria Angélica Castello Branco Rena
First Advisor: Mariana de Lima e Muniz
First Referee: Maurilio Andrade Rocha
Second Referee: Evandro Jose Lemos da Cunha
Abstract: Essa monografia reflete sobre as possibilidades que a Performance oferece para um ensino em arte que valorize os anseios e a realidade dos educandos da Escola Municipal Florestan Fernandes. Nesse sentido, apresento as raízes e os conceitos que fundamentam essa expressão artística, assim como proponho um Projeto de Intervenção Artística que convida os educandos a repensarem seu cotidiano escolar.Pretendo que a partir da obra de Paulo Nazareth, os educandos sejam capazes de perceber a importância do reconhecimento de suas histórias de vida e proponham ações performáticas onde se reconheçam enquanto estudantes atuantes no espaçoescolar.
Abstract: This monograph reflects about the possibilities that Performance has to offer to an education in art that enriches desires and the reality of the students at Municipal School Florestan Fernandes. In this matter, I present the roots and the concepts that ground this artistic expression, and I also propose an Artistic Intervention Project that invites the students to rethink their school routines. Based in the work of Paul Nazareth, I intend that the students are going be able to realize the importance ofrecognizing their life stories and propose performing actions, therefore recognize themselves as students in the teaching environment.
Subject: Artes
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A9KFUH
Issue Date: 12-Dec-2015
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.