Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AAFGT5
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dc.contributor.advisor1Carlos Magno Camargos Mendoncapt_BR
dc.creatorJuliana Salles de Siqueirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T06:43:02Z-
dc.date.available2019-08-12T06:43:02Z-
dc.date.issued2012-05-30pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-AAFGT5-
dc.description.abstractBy observing the centrality of editing procedures in Nan Goldin´s work, this study aims to rethink previous interpretations of the artists audiovisual and photographic production, undertaking a more detailed analysis of her most relevant slideshow and book, The ballad of sexual dependency. Bearing in mind the specific modes of construction ofthe narrative and composition under composition, we examine nodal points of her poiesis, such as the archive and the dissensual and consensual relations established between word and image. These points afford us a critical stance on the perspectives that mark the current academic studies and art criticism on the subject, questioning therelevance of the characterizations to which Goldin´s works were subsumed, especially concerning the notions of autobiography, friendship, intimacy and the line of thought on gender and sexuality that they instigate.pt_BR
dc.description.resumoAo observar a centralidade dos procedimentos de montagem constituintes dos trabalhos de Nan Goldin, o presente estudo procura repensar as interpretações sobre a produção fotográfica e audiovisual da artista, empreendendo uma análise mais detida de seu diaporama de maior repercussão, A balada da dependência sexual. Tendo em vista sempre o modo específico de construção da narratividade e de composição sobre composição, percorremos alguns pontos que consideramos nodais em sua poética, tais quais o arquivo e as relações dissensuais e consensuais estabelecidas entre palavra e imagem. Tais pontos nos propiciam uma visada crítica das correntes perspectivas que marcam os estudos acadêmicos e críticas de arte, questionando a pertinência das caracterizações às quais as obras de Goldin foram subsumidas, sobretudo no que tangem à autobiografia, à amizade,à intimidade e ao pensamento sobre gênero e sexualidade que incitam.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectComunicação Socialpt_BR
dc.subject.otherArte moderna Séc XXIpt_BR
dc.subject.otherGoldin, Nan, 1953-pt_BR
dc.subject.otherFotografiapt_BR
dc.subject.otherComunicaçãopt_BR
dc.titleConjurar imagens, interrogá-las: a prática fotodocumentária de Nan Goldin como poética de montagempt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
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