Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9BAHFZ
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.contributor.referee1Marco Antonio Machadopt_BR
dc.creatorCefas Alves Meirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T19:21:07Z-
dc.date.available2019-08-11T19:21:07Z-
dc.date.issued2011-08-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9BAHFZ-
dc.description.abstractThis paper is a brief analysis of the impact of e-books (electronic books) in the brazilian publishing market. The emergence of technologies that allow the scanning of content and, therefore, increases access to information, which gets published faster, makes us question about the future of printed publications.The launch of e-readers such as Kindle and tablets, as the iPad increased spreading of electronic books in the country. According to a survey by Bain & Company, which were heard 3,000 people in six countries - USA, South Korea, UK, Germany, Japan and France - about 25% of books sold in major consumer markets in the world will be in digital format.Facing this scenario, rises is discussion of how the Brazilian publishing market will adapt to scanned content. Thus, this shows that the print media, specially, the books will still have its place in the publishing market, even though small in relation to technological innovations.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho é uma breve análise sobre o impacto dos e-books (livros eletrônicos) no mercado editorial brasileiro. O surgimento de tecnologias que permitem a digitalização de conteúdos, e consequentemente, aumenta o acesso as informações, que passam a ser publicadas com mais rapidez, nos faz questionar sobre o destino das publicações impressas.O lançamento de e-readers, como o Kindle e tablets, como o iPad aumentaram a divulgação de livros eletrônicos no país. Segundo um estudo realizado pela Bain & Company, no qual foram ouvidos 3.000 pessoas em seis países EUA, Coreia do Sul, Reino Unido, Alemanha, Japão e França -, cerca de 25% dos livros vendidos nos maiores mercados consumidores do mundo serão em formato digital.Frente a esse cenário, surge a discussão de como o mercado editorial brasileiro irá se adaptar a digitalização de conteúdo. Com isso, essa mostra que a mídia impressa, em especial, os livros ainda terão o seu espaço no mercado editorial, mesmo que reduzido em relação as inovações tecnológicas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLivrospt_BR
dc.subjectTecnologiapt_BR
dc.subjectE-bookpt_BR
dc.subjectMídia impressapt_BR
dc.subjectMercado editorialpt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleTablets (leitores digitais) e os e-books.: O livro impresso está com os dias contados?pt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_cefas_alves_meira.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.