Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9E5GKS
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Antonio Del Maestro Filhopt_BR
dc.contributor.referee1Devanir Vieira Diaspt_BR
dc.creatorMirla Carolina Braga do Carmopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T18:07:40Z-
dc.date.available2019-08-13T18:07:40Z-
dc.date.issued2013-09-10pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9E5GKS-
dc.description.abstractDue to the large research incentive that fomentations agencies, private institutions and international institutions have given to Brazilian researchers, resulting in a cartouche and financing grandiose projects increasingly growing, it becomes infeasible researcher manage their own resources. The immediate need for professionals trained to manage these resources. Manage scientific projects at academic institutions efficiently is one of the great challenges of modern times in Brazil. Overcoming this challenge is to be prepared to manage projects in a planned and professional. Use of management practices is shown as a strategic factor in the setting of educational institutions and research, seeking above all, functional processes, practical and with good results. This paper seeks to demonstrate the importance of project management in educational institutions and research emphasizes the functions and basic knowledge they need to be professional, assists in management practices. Besides these difficulties scores and highlights the benefits of this function.pt_BR
dc.description.resumoDevido ao grande incentivo à pesquisa que os órgãos de fomentos, instituições privadas e instituições internacionais têm dado a pesquisadores brasileiros, resultando em financiamentos grandiosos e uma cartela de projetos cada vez mais crescentes, torna-se inviável o pesquisador administrar seus próprios recursos. Surge então a necessidade imediata de profissionais treinados e capacitados para gerir esses recursos. Gerenciar projetos científicos nas instituições acadêmicas de forma eficiente é um dos grandes problemas no Brasil dos tempos modernos. Superar esse desafio é estar preparado para gerenciar projetos de forma planejada e profissional. Utilização de práticas de gestão se mostra como fator estratégico no cenário das instituições de ensino e de pesquisa, que buscam, acima de tudo, processos funcionais, práticos e com bons resultados. Este trabalho buscou demonstrar a importância do gerente de projetos nas instituições de ensino e pesquisa, ressalta as funções e conhecimento básico que estes profissionais precisam ter, auxilia nas práticas de gestão. Além destes pontua as dificuldades e ressalta os benefícios desta função.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInstituições de pesquisapt_BR
dc.subjectGerenciamentopt_BR
dc.subjectProjeto científicopt_BR
dc.subject.otherMonografiaspt_BR
dc.titleA importância dos gerentes de projetos nas instituições de pesquisa e ensino: perspectivas e dificuldadespt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mirla_carolina_braga.pdf4.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.