Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9RPP5K
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marcelo Ricardo Pereirapt_BR
dc.contributor.referee1Roselene Ricachenevsky Gurskipt_BR
dc.contributor.referee2Raquel Martins de Assispt_BR
dc.contributor.referee3Ana Maria Moraes Fontespt_BR
dc.contributor.referee4Andre Marcio Picanco Favachopt_BR
dc.creatorAna Carolina Gouvea Pinto Velosopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T20:02:20Z-
dc.date.available2019-08-14T20:02:20Z-
dc.date.issued2014-08-25pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9RPP5K-
dc.description.abstractFrom a psychoanalytic perspective, the study aims to present the function that the academic institution at the time that adolescents are given the measure of socio hospitalization. The unit studied was the first of the eight existing in the city of Belo Horizonte. The theme originated in matters arising out of the professional career of the researcher, revealing the need to question the public policy in an attempt to present the perceptions of adolescents about school. At the end of the research was to analyze the possible relationship between the teenage author of offense, and the school for the fulfillment of the measure. Whith methodological approach based on conversation and content analyzes, we understand that the place occupied by the school when it is deprived of freedom has value when combining the possibility of termination of the measure.pt_BR
dc.description.resumoSob a perspectiva psicanalítica, o estudo tem por objetivo apresentar a função que a instituição escolar cumpre no momento em que os adolescentes recebem a medida socioeducativa de internação. A unidade pesquisada foi a primeira das oito existentes no município de Belo Horizonte. A escolha do tema teve origem nas questões oriundas da trajetória profissional da pesquisadora, revelando a necessidade de indagação da política pública, na tentativa de apresentar a visão dos adolescentes sobre a escola. Ao final da pesquisa foi possível analisar a relação entre o adolescente, autor de ato infracional, e a escola destinada ao cumprimento da medida. Com abordagem metodológica baseada na conversação e análises de conteúdo, entendemos que o lugar ocupado pela escola quando se está privado de liberdade tem valor quando se associa à possibilidade da finalização da medida.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPsicanálise e educaçãopt_BR
dc.subjectInternaçãopt_BR
dc.subjectMedida socioeducativapt_BR
dc.subjectAdolescênciapt_BR
dc.subject.otherAdolescentes Assistência em instituições Brasilpt_BR
dc.subject.otherPsicanálise e educaçãopt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherAdolescênciapt_BR
dc.titleComo a escola é vista pelos adolescentes em cumprimento de medida socioeducativa de internaçãopt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
microsoft_word___disserta_ao_para_diploma_p_cd.pdf542.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.