Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/EABA-9DEJDW
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Rafaela Correia Ferreirapt_BR
dc.contributor.referee1André Augusto Deodatopt_BR
dc.contributor.referee2Warley Machado Correiapt_BR
dc.creatorNathalia Aparecida Alves de Castro Santospt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T08:21:00Z-
dc.date.available2019-08-14T08:21:00Z-
dc.date.issued2013-10-09pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/EABA-9DEJDW-
dc.description.abstractThis research presents an investigative approach on the Analytic Geometry, focusing mainly marking points in the Cartesian plane. We performed a series with three activities implemented in a class of 3rd year of high school in the EJA, a state school in Minas Gerais. The proposed sequence involved from a leisure activity to the resolution of issues of National Secondary Education Examination (ENEM). To analyze the results of the tasks, we rely on the study of texts related to teaching mathematics, teaching mathematics in adult education and studies on the EJA in general. The results seem to reveal the potential of working with activities investigative approach in adult education classes. in the 3rd year of high school in the EJA.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa apresenta uma abordagem investigativa sobre a Geometria Analítica, tendo como foco principal a marcação de pontos no plano cartesiano. Foi realizada uma série com três atividades aplicadas em uma turma de 3º ano do Ensino Médio na modalidade EJA, de uma escola estadual de Minas Gerais. A sequência proposta envolveu desde uma atividade lúdica até a resolução de questões do Exame Nacional do Ensino Médio (ENEM). Para analisar os resultados das tarefas, nos baseamos no estudo de textos referentes ao ensino da matemática, ao ensino de matemática na EJA e estudos sobre a EJA de forma geral. Os resultados encontrados parecem revelar as potencialidades do trabalho com atividades de abordagem investigativa nas aulas da EJA. no 3º ano do Ensino Médio na modalidade EJA.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultospt_BR
dc.subjectEnsino- Aprendizagempt_BR
dc.subjectO ensino da matemáticapt_BR
dc.subjectPlano Catersianopt_BR
dc.subject.otherMatemáticapt_BR
dc.titleAtividades exploratórias sobre plano cartesiano para o ensino de geometria analítica na educação de jovens e adultospt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Matemática Para Professores

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia_nathaliaaparecida.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.