Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/EABA-ADAKPS
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Warley Machado Correiapt_BR
dc.contributor.referee1Ana Rafaela Correia Ferreirapt_BR
dc.contributor.referee2Roselene Alves Amanciopt_BR
dc.creatorMarcia de Melo Nascimentopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T02:41:00Z-
dc.date.available2019-08-11T02:41:00Z-
dc.date.issued2016-08-26pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/EABA-ADAKPS-
dc.description.abstractThe work shows how research practice allows students to conceptualize what are the polygons. The activity was held with the divisions of the 7th Elementary School Year a public school in the municipality of Contagem, Minas Gerais, metropolitan region of Belo Horizonte. The proposed activity took place in two stages, the first students sought the concept of polygons and the second did an exercise where applied the concept learned. During the implementation of the activity the students showed a great curiosity, seek the information was a satisfying challenge. To realize and analyze the results of the activities, we seek texts referring to the teaching of geometry is approached as the textbooks have polygons and how it is used the practice of research in mathematics education. The research practice in teaching and learning of geometrical concepts is method that brings as a result satisfactory results.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho se apresenta como uma prática investigativa que permite aos alunos conceituar o que são os polígonos. A atividade foi realizada com as turmas do 7º Ano do Ensino Fundamental de uma escola pública do município de Contagem-MG, região metropolitana de Belo Horizonte. A atividade proposta aconteceu em duas etapas, a primeira os alunos buscaram o conceito de polígonos e na segunda fizeram um exercício onde aplicaram o conceito aprendido. Durante a aplicação da atividade os alunos mostraram uma grande curiosidade, buscar as informações foi um desafio satisfatório. Para realizar e analisar os resultados das atividades, buscamos textos referentes como o ensino da geometria é abordado, como os livros didáticos apresentam os polígonos e como é usada a prática de investigação no ensino da matemática. A prática de investigação no ensino aprendizagem dos conceitos geométricos é método que traz como consequência resultados satisfatóriopt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPolígonopt_BR
dc.subjectGeometriapt_BR
dc.subjectInvestigaçãopt_BR
dc.subject.otherMatemáticapt_BR
dc.subject.otherGeometriapt_BR
dc.subject.otherPolígonospt_BR
dc.titleProcesso de ensino e aprendizagem de polígonos no Ensino Fundamental, na perspectiva da Investigação Matemáticapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Matemática Para Professores

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia_marciamelo.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.