Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/EABA-AGLHPF
Type: Tese de Doutorado
Title: Transformações de Cremona de P4 que se fatoram através de projeções de uma interseção completa de três quádricas de P7
Authors: Divane Aparecida de Moraes Dantas
First Advisor: Dan Avritzer
First Referee: Andre Gimenez Bueno
Second Referee: Andre Luis Contiero
Third Referee: Cícero Fernandes de Carvalho
metadata.dc.contributor.referee4: Ivan Edgardo Pan Perez
Abstract: Neste trabalho, consideramos a interseção completa (...) de três hipersuperfícies quádricas suaves de (...) contendo dois 2-planos (...) e (...) de tal maneira que X seja suave. Fixamos dois 4-planos (...), com (...) e provamos que a transformação (...), a qual se fatora por projeções de X com centro em (...) e (...) é uma transformação de Cremona de grau4 cuja inversa também tem grau 4. Além disso, se (...), então T é uma transformação deCremona determinantal, se (...) (uma reta), então T é uma transformação de Cremona de De Jonquières e se (...) (um ponto) T não é nem determinantal e nem de De Jonquières.
Abstract: In this work, we consider the complete intersection (...) of the quadric hipersurfaces of(...), containing two 2-planes (...) and (...), with X is smooth. We fix two 4-planes (...) with(...). We prove that a transformation(...) which factorizes through projections of X with center in (...) and (...) is a Cremona transformation of degree 4, whose inverse alsohas degree 4. Moreover, if (...), then T is a determinantal Cremona transformation, if (...) (is a line), then T is a De Jonquières Cremona transformation and if (...) (is a point), then T is neither determinantal nor De Jonquières.
Subject: Matemática
Transformações de cremona
Transformações (Matemática)
Geometria algebrica
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/EABA-AGLHPF
Issue Date: 2-Dec-2016
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese086.pdf671.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.