Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/EBAP-BBLPR4
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Mabe Machado Bethonico | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Eduardo Antonio de Jesus | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Carlos Henrique Rezende Falci | pt_BR |
dc.creator | Luis Henrique Larocca Santos | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-09T13:30:29Z | - |
dc.date.available | 2019-08-09T13:30:29Z | - |
dc.date.issued | 2019-02-27 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/EBAP-BBLPR4 | - |
dc.description.abstract | This research is a speculation around a print shop of products and services, presented from a printed publication, which appears to have been generated by a corruption of the its own website. The publication, entitled Calendar of Delays, presents a paradoxical and unstable situation, which confuses reality and representation, intention and realization. From the object, it was sought to understand how the instability generated by the images creates a movement that virtualizes and temporalizes its own geo-graphic space, leading the visual narrative of the Calendar, and consequently the reader, towards the resolution of its own paradox. The work builds the print shop while uncovers its gaps. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa envolve uma especulação em torno de uma gráfica de impressões e serviços, apresentada com base em uma publicação impressa, que parece haver sido gerada por um erro em seu próprio website. A publicação, intitulada Calendário de Atrasos, apresenta uma situação paradoxal e instável, que confunde realidade e representação, projeto e realização. A partir do objeto, buscou-se compreender como a instabilidade gerada pelas imagens cria um movimento que virtualiza e temporaliza seu espaço geo-gráfico, conduzindo a narrativa visual do Calendário, e por consequência o leitor, em direção à resolução do seu próprio paradoxo. O trabalho constrói a gráfica enquanto desvenda suas fissuras. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Gráfica | pt_BR |
dc.subject | Metamodernismo | pt_BR |
dc.subject | Ficção | pt_BR |
dc.subject | Paradoxo | pt_BR |
dc.subject | Narrativa visual | pt_BR |
dc.subject.other | Imagem (Filosofia) | pt_BR |
dc.subject.other | Artes | pt_BR |
dc.subject.other | Paradoxo | pt_BR |
dc.subject.other | Espaço e tempo em arte | pt_BR |
dc.subject.other | Espaço (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Percepção visual | pt_BR |
dc.title | Gráfica Internete | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gr_fica_internete___luis_henrique_larocca_santos___disserta__o_de__mestrado.pdf | 12.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.