Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/ECID-7NXJGC
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Rodrigues Barbosapt_BR
dc.contributor.referee1Marta Macedo Kerr Pinheiropt_BR
dc.contributor.referee2Rivadávia Correa Drummond de Alvarenga Netopt_BR
dc.creatorMarco Antonio Carvalho Brumpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T21:13:39Z-
dc.date.available2019-08-12T21:13:39Z-
dc.date.issued2008-12-10pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/ECID-7NXJGC-
dc.description.abstractThis work analyzes the information behavior of member students of junior enterprises in Brazil. The study explored the search behavior of junior enterprise students. Fourteen sources were analyzed in terms of their frequency of use, relevance and reliability. Moreover, it was investigated the usefulness of these sources for learning, sharing, problem-solving, project development, service to customers and storage.Two hundred and seventy answers were analyzed, and the survey quantitative method was used.The results show that personal sources (work colleagues) are accesses more frequently and considered more relevant, either through the Internet or in direct contacts for a simple conversation. The most reliable sources for them are books and professors. The students also answered that they use information sources mainly for learning and sharing information with other people.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho analisa o comportamento informacional de alunos participantes deempresas juniores no Brasil. Procurou-se, com o estudo, explorar o comportamento de busca pela informação de alunos participantes de empresas juniores. Foram analisadas quatorze fontes de informação em termos de sua freqüência de uso, relevância e confiabilidade. Além disso, investigou-se a utilidade dessas fontes paraaprendizagem, compartilhamento, solução de problemas, desenvolvimento de projetos, atendimento aos clientes e armazenamento. Foram analisadas 270 respostas de alunos participantes, utilizando-se o método quantitativo de levantamento de dados. Os resultados indicaram que as fontes mais acessadas e consideradas mais relevantes pelos alunos participantes são as pessoais (os próprios colegas), seja via internet ou em contatos diretos por uma simples conversa. Livros e professores foram considerados as fontes mais confiáveis. O uso das fontes de informação também tem por objetivo o aprendizado e o compartilhamento entre pessoas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFontes de informaçãopt_BR
dc.subjectComportamento informacionalpt_BR
dc.subjectJúniorpt_BR
dc.subjectEmpresapt_BR
dc.subject.otherEmpresas Fontes de informaçãopt_BR
dc.subject.otherCiência da informaçãopt_BR
dc.titleInvestigação e análise do comportamento informacional de alunos participantes de empresas juniores no Brasilpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_marco_antonio_carvalho_brum.pdf5.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.