Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/ECID-8LAJV6
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Rodrigues Barbosapt_BR
dc.contributor.referee1Beatriz Valadares Cendonpt_BR
dc.contributor.referee2Marcello Peixoto Baxpt_BR
dc.contributor.referee3Marta Macedo Kerr Pinheiropt_BR
dc.creatorBethania Duarte Bragapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T23:18:23Z-
dc.date.available2019-08-10T23:18:23Z-
dc.date.issued2011-03-21pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/ECID-8LAJV6-
dc.description.abstractThe paper reports the assessment of a corporate e-learning system of a Brazilian organization Magazine Luiza based on the adaptation of a model developed by Holsapple and Lee-Post (2006). According to such model, the success of an information system is defined by three sets of criteria: design, delivery and result. System design is defined by system quality, information quality and service quality. System delivery is a function of usage and user satisfaction, while system results are measured through the benefits dimension. Among the results of the study, which involved 463 participants, it may be highlighted that information quality was the dimension with the highest score and system usage with the lowest.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho relata a avaliação de um sistema de e-learning corporativo de uma organização brasileira Magazine Luiza , por meio de uma adaptação do modelo desenvolvido por Holsapple e Lee-Post (2006). Conforme esse modelo, o sucesso de um sistema de informação é avaliado segundo três conjuntos de critérios: desenho, entrega e resultado. O desenho do sistema é determinado pela qualidade do sistema, qualidade da informação e qualidade dos serviços. A entrega do sistema é analisada por meio do uso e da satisfação do usuário. Já o resultado do sistema é analisado por meio da dimensão benefícios. Dentre os resultados da pesquisa, que envolveu 463 funcionários da empresa, destaca-se que a qualidade da informação obteve a maior pontuação, enquanto o uso do sistema obteve a menor.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Corporativapt_BR
dc.subjectTreinamentopt_BR
dc.subjectE-learningpt_BR
dc.subjectCiência da Informaçãopt_BR
dc.subjectAvaliação de sistemas de informaçãopt_BR
dc.subjectMagazine Luizapt_BR
dc.subject.otherSistemas de informação gerencial Avaliaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherAprendizagem organizacionalpt_BR
dc.subject.otherCiência da informaçãopt_BR
dc.titleAvaliação do e-learning corporativo como um sistema de informaçãopt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_bethania_revisada_diagramada__1_.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.