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dc.contributor.advisor1Virgilio Augusto Fernandes Almeidapt_BR
dc.contributor.referee1Adriano Alonso Velosopt_BR
dc.contributor.referee2Wagner Meira Juniorpt_BR
dc.contributor.referee3Fabricio Benevenuto de Souzapt_BR
dc.creatorTiago Rodrigues de Magalhaespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T03:58:15Z-
dc.date.available2019-08-13T03:58:15Z-
dc.date.issued2012-06-01pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/ESBF-8UZHJE-
dc.description.abstractOnline Social Media services (blogs, social networks) are important communication tools in the modern world. Tradicionally, people find information in the web by browsing or searching. With the recent success of Online Social Media, people started to receive information from conversations with their friends. A huge and diverse amountof information is generated everyday by millions of people all over the world. As an example, on Twitter users share and forward information about events in real-time; on Facebook, users get to know about what their friends did on the last weekend; and on Fourquare users discover where their friends visited recently. The huge volume of data, the diversity of information, the dynamic of the systems, and the need for real-time information leads to big challenges while processing and analyzing the user generated data from Online Social Media services. However, a better understanding about the information diffusion process in Online Social Media services is necessary, not only for users, but also for companies and researchers. Advertising, better content organization, and creation of new tools are examples of possible benefits from a betterunderstanding of the problem. In this work we propose MIOSphere, a system to monitor, in real-time, the diffusion of information through popular Online Social Media services. Furthermore, a wide characterization of the diffusion of URLs on Twitter was done, analyzing not only the internal diffusion, but also how URLs generated inexternal services (YouTube videos, for example) diffuses on Twitter.pt_BR
dc.description.resumoCom o recente sucesso das mídias sociais online (blogs, redes sociais), as pessoas passaram a encontrar informações na Web através de conversas com seus amigos. Uma quantidade enorme e diversa de informação é gerada diariamente por milhões de pessoas em todo o mundo. Processar e analisar esses dados possuem grandes desafios, como volume, diversidade de informações e dinâmica dos sistemas. Entretando, um melhor entendimento sobre o processo de difusão de informação nas mídias sociais é necessário, não apenas para os usuários, mas também para empresas e pesquisadores. Exploração de propagandas, melhor organização de conteúdo e criação de novas ferramentas são exemplos de possíveis benefícios ao entender melhor o problema. Neste trabalho propomos o MIOSphere, um sistema para monitoramento, em tempo real, da propagação de informação por mídias sociais online. Além disso, foi feita uma ampla caracterização da propagação de URLs no Twitter.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBoca-a-bocapt_BR
dc.subjectMídias sociais onlinept_BR
dc.subjectMonitoramentopt_BR
dc.subjectDifusão de informaçãopt_BR
dc.subject.otherComputaçãopt_BR
dc.titleMonitorando informações nas mídias sociais onlinept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

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