Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/FAEC-84VP3Q
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Luiz Alberto Oliveira Goncalves | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Jose Francisco Soares | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Francis Albert Cotta | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Maria de Lourdes Rocha de Lima | pt_BR |
dc.creator | Helio Hiroshi Hamada | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T20:45:55Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T20:45:55Z | - |
dc.date.issued | 2008-10-24 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/FAEC-84VP3Q | - |
dc.description.abstract | The studies related to the teacher-efectivenes gain space in so far as the researches on schol improvement advance, highlighting the teacher as the factor that makes the difference in the cognitive process when observed in determined contexts. Thus, under this one theoretical support, the present dissertation tried to identify the effect-teacher in the Technical Course in Public Security of the Military Police of Minas Gerais, in order to understand the aspects that are involved in the formation of the professional of Public Security. The collected data were subjected to a statistical treatment of analysis of variance and use of a model of linear multiple regression, being complemented by the qualitative analysis so as to interpret the phenomenon in further depth. The results of the investigation showed clearly that there are differences of effectiveness between the teachers. They were still identified explicative factors associated to the best performance in the teaching, which can provide an opportunity for the discussion about practices of learning used by the teaching staff | pt_BR |
dc.description.resumo | Os estudos relacionados ao efeito-professor ganham espaço na medida emque avançam as pesquisas de melhoramento escolar, destacando-se o professor como fator que faz a diferença no processo cognitivo quando observado em determinados contextos. Assim, sob este esporte teórico, a presente dissertação procurou identificar o efeito-professor no Curso Técnico em Segurança Pública da Polícia Militar de Minas Gerais, de modo a compreender os apsctos que envolvem a formação profssional de Segurança Pública. Os dados coletados forma submetidos a um tratamento estatístico de análise de variãncia e utilização de um modelo de regressão linear múltipla, sendo complementado pela análise qualitativa de modo a interpretar o fenômeno com maior profundidade. Os resultados da investigação mostraram claramente que existem diferenças de eficácia entre os professores. Foram identificados ainda procedimentos explicativos associados ao melhor desempenho no ensino, os quais podem ensejar o debate acerca de práticas de aprendizado utilizadas pelo corpo docente. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Professor | pt_BR |
dc.subject | Eficácia | pt_BR |
dc.subject | Efeito-professor | pt_BR |
dc.subject | Polícia Militar | pt_BR |
dc.subject | Segurança pública | pt_BR |
dc.subject | Educação profissional | pt_BR |
dc.subject.other | Segurança pública Minas Gerais | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino profissional Minas Gerais Polícia militar | pt_BR |
dc.subject.other | Professores Pratica de ensino | pt_BR |
dc.title | Ensino profissional na Polícia Militar de Minas Gerais: análise do efeito-professor no curso técnico em segurança pública | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
relatorio_disserta__o___helio_hiroshi_hamada.pdf | 1.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.