Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/FAED-8DBJ3J
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Rogerio Cunha de Campospt_BR
dc.contributor.referee1Bernardina Maria de Sousa Lealpt_BR
dc.creatorEllen de Cassia Sousa Parrelapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T19:35:13Z-
dc.date.available2019-08-10T19:35:13Z-
dc.date.issued2010-03-30pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/FAED-8DBJ3J-
dc.description.abstractAt the attempt of conciliation between Spinoza´s theory of affection and Nietzsche´s ontology of forces, this work searches for elements which may help thinking about the learning process as a movement that coincides with the establishing of a problematic field institutedduring spontaneous composition between mind-bodies, a field which is enriched by the productivity of the encounter itself. As a figure of thought activation, it forges a learning space which is favorable to the free flux of forces and aesthetic creation, a space that procedes by transvaluating the moral powers usually attributed to school towards non-school, the place where the evidentiary power of joy is validated.pt_BR
dc.description.resumoTentando uma conciliação entre a Teoria dos Afetos, de Spinoza, e a Ontologia das Forças, de Nietzsche, este trabalho busca elementos para pensar a aprendizagem como movimento que coincide com a constituição de um campo problemático instituído na composiçãoespontânea entre os corpos-mentes e incrementado pela produtividade própria desses encontros. Como figura de ativação do pensamento, inventa um espaço de aprendizagem que seja favorável ao livre fluxo das forças e à criação estética, que proceda por transvaloração dos poderes morais comumente atribuídos à escola em direção a nãoescola,lugar onde se valida o poder indiciário da alegria.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProcessos educativospt_BR
dc.subjectEspaço escolarpt_BR
dc.subjectAções coletivaspt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.subject.otherEducação  Filosofiapt_BR
dc.titleO que podemos fazer juntos?: encontros potentes e produção da alegria no espaço de uma não-escola imaginadapt_BR
dc.typeTese de Doutoradopt_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese_pronta___formatada.pdf817.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.