Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/FAED-8DBJ3J
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Rogerio Cunha de Campos | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Bernardina Maria de Sousa Leal | pt_BR |
dc.creator | Ellen de Cassia Sousa Parrela | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T19:35:13Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T19:35:13Z | - |
dc.date.issued | 2010-03-30 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/FAED-8DBJ3J | - |
dc.description.abstract | At the attempt of conciliation between Spinoza´s theory of affection and Nietzsche´s ontology of forces, this work searches for elements which may help thinking about the learning process as a movement that coincides with the establishing of a problematic field institutedduring spontaneous composition between mind-bodies, a field which is enriched by the productivity of the encounter itself. As a figure of thought activation, it forges a learning space which is favorable to the free flux of forces and aesthetic creation, a space that procedes by transvaluating the moral powers usually attributed to school towards non-school, the place where the evidentiary power of joy is validated. | pt_BR |
dc.description.resumo | Tentando uma conciliação entre a Teoria dos Afetos, de Spinoza, e a Ontologia das Forças, de Nietzsche, este trabalho busca elementos para pensar a aprendizagem como movimento que coincide com a constituição de um campo problemático instituído na composiçãoespontânea entre os corpos-mentes e incrementado pela produtividade própria desses encontros. Como figura de ativação do pensamento, inventa um espaço de aprendizagem que seja favorável ao livre fluxo das forças e à criação estética, que proceda por transvaloração dos poderes morais comumente atribuídos à escola em direção a nãoescola,lugar onde se valida o poder indiciário da alegria. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Processos educativos | pt_BR |
dc.subject | Espaço escolar | pt_BR |
dc.subject | Ações coletivas | pt_BR |
dc.subject.other | Aprendizagem | pt_BR |
dc.subject.other | Educação Filosofia | pt_BR |
dc.title | O que podemos fazer juntos?: encontros potentes e produção da alegria no espaço de uma não-escola imaginada | pt_BR |
dc.type | Tese de Doutorado | pt_BR |
Appears in Collections: | Teses de Doutorado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_pronta___formatada.pdf | 817.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.