Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8ACPQ5
Type: | Tese de Doutorado |
Title: | Movimentos invisíveis: a estética sonora do cinema de animação |
Authors: | Daniel Leal Werneck |
First Advisor: | Heitor Capuzzo Filho |
First Referee: | CLAUDINEY RODRIGUES CARRASCO |
Second Referee: | Marcello Giovanni Tassara |
Third Referee: | Ana Lucia Menezes de Andrade |
metadata.dc.contributor.referee4: | Jalver Machado Bethonico |
Abstract: | Análise histórica da criação do som gravado, do cinema com som sincronizado, do desenvolvimento da linguagem cinematográfica sonora, dos elementos formadores do som cinematográfico, e de suas especificidades no mundo da animação, seguida de análises das obras dos animadores Oskar Fischinger, Len Lye e Norman McLaren. |
Abstract: | Historical analysis of the creation of recorded sound, film with synchronized sound, the development of sound film language, the formative elements of cinematic sound, and their specificities in the world of animation, followed by analysis of the work of animators Oskar Fischinger, Len Lye and Norman McLaren. |
Subject: | Animação (Cinematografia) História Cinema Estética Artes Música de cinema Análise, apreciação Som Registro e reprodução |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8ACPQ5 |
Issue Date: | 20-Aug-2010 |
Appears in Collections: | Teses de Doutorado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
daniel_werneck___tese_doutorado___corrigida.pdf | 13.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.