Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8DQND5
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Luiz Otavio Carvalho Goncalves de Souzapt_BR
dc.contributor.referee1Fernando Antonio Mencarellipt_BR
dc.contributor.referee2Maria Antonieta Antunes Cunhapt_BR
dc.creatorAndre Ferraz Sitonio de Assispt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T19:59:56Z-
dc.date.available2019-08-12T19:59:56Z-
dc.date.issued2010-11-16pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-8DQND5-
dc.description.abstractThis dissertation Actors Work in Childrens Theater: an approach of building an organic performance is the registration of a research that studied the actors task of playing for children. This process involves the actors performance related to several theatrical elements such as the staging, the spoken text, setting, costume, lighting and sound design. However, we focus on the one who really goes to the battle front and makes all the things work: the actor. This research aims to study the actors process of creating performance in childrens theater. Thus, we assume that some notions of Constantin Stanislavskys Active Analysis are of great support for this kind of theatrical acting. One of the main goals of this approach is to improvise the plot of the play using physical actions body and voice without knowing the text by heart. The improvisation practice aims the construction of concrete images, motivated by visualization exercises which help the actor to reach truth, spontaneity and an effective communication with the audience, in this case, children.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação Construção Atoral para o Teatro Infantil: uma proposta de criação cênica é o registro de uma pesquisa que teve por objetivo estudar o processo de criação do ator em um espetáculo infantil. Esse processo envolve vários elementos teatrais, como a encenação, o texto falado, o texto cênico, a cenografia, o figurino, a iluminação, a trilha sonora, etc. No entanto, o foco deste trabalho está no único ser que realmente vai para a frente de batalha e possibilita que tudo aconteça o ator. Desta forma, trabalhamos a partir de alguns princípios da Análise Ativa de Constantin Stanislavski, que consideramos um importante suporte para este tipo de atuação teatral. O objetivo desse tipo de trabalho consiste em criar improvisações sobre o enredo inicial da peça através de ações físicas corpo/voz sem o texto decorado. Os exercícios de improvisação, que visam à construção de imagens concretas, são motivados por visualizações que ajudam o ator a alcançar a verdade cênica, a organicidade e uma comunicação efetiva com o público, neste caso, crianças.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectespetáculopt_BR
dc.subjectTeatro infantilpt_BR
dc.subjectimprovisaçõespt_BR
dc.subject.otherImprovisação (Representação teatral)pt_BR
dc.subject.otherAtores Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherRepresentação teatral Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherTeatro infantilpt_BR
dc.titleConstrução atoral para o teatro infantil: uma proposta de criação cênicapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.