Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-97NPKD
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mariana de Lima e Munizpt_BR
dc.contributor.advisor-co1Marcos Antonio Alexandrept_BR
dc.contributor.referee1Marcos Antonio Alexandrept_BR
dc.contributor.referee2Eugenio Paccelli da Silva Hortapt_BR
dc.contributor.referee3Denise Araújo Pedronpt_BR
dc.creatorIsaque Ribeiropt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T05:43:44Z-
dc.date.available2019-08-11T05:43:44Z-
dc.date.issued2011-07-04pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-97NPKD-
dc.description.abstractThis research is aimed at studying performance art with the purpose of pointing out and analyzing properties pertaining to its language that relate to the binomial art/life. From this perspective, the concept of performance art and the major characteristics in its emergence as a figure of artistic expression was explored. A hybrid approach of study was adopted, merging theories and practices together with this dissertation, ultimatelyleading to the performance of A Plebe Crediário. This performance, inspired by Oswald de Andrades O Rei da Vela, drawing inspiration from the consumer history of this researcher, with a critical focus on his particular situation as a consumer/debtor, examined the binomial relationship between art and life based on the everyday, autobiographical, political and social aspects present and the historical context in awork of art.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa buscou estudar a arte da performance com o objetivo de destacar e analisar características desta linguagem que a relacionam ao binômio arte/vida. A partir desse recorte trabalhou-se o conceito de arte da performance, bem como seu despontamento e principais características como gênero artístico. Assim, adotou-se umametodologia híbrida entre teorias e práticas que, em conjunto a esta dissertação, deu origem à performance A Plebe do Crediário. Esta, inspirada no texto O Rei da Vela de Oswald de Andrade, partiu do emprego do histórico de consumo deste pesquisador, abordando criticamente sua situação particular como consumidor/devedor e, por essa via, tratou de encarar a relação binomial entre arte e vida a partir da abordagem de aspectos cotidianos, autobiográficos, político/sociais e do contexto histórico atual em uma obra de arte.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectArte da performancept_BR
dc.subjectSujeito/usurapt_BR
dc.subjectArte/vidapt_BR
dc.subject.otherArte moderna Séc XXpt_BR
dc.subject.otherCriação (Literária, artística, etc)pt_BR
dc.subject.otherPerformance (Arte)pt_BR
dc.subject.otherVideoartept_BR
dc.titleBinômio arte/vida na arte da performance e a relação sujeito/usura em A plebe do crediáriopt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertac_a_o___final___diploma.pdf42.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.