Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/JSSS-97NPKD
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Mariana de Lima e Muniz | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Marcos Antonio Alexandre | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Marcos Antonio Alexandre | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Eugenio Paccelli da Silva Horta | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Denise Araújo Pedron | pt_BR |
dc.creator | Isaque Ribeiro | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-11T05:43:44Z | - |
dc.date.available | 2019-08-11T05:43:44Z | - |
dc.date.issued | 2011-07-04 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-97NPKD | - |
dc.description.abstract | This research is aimed at studying performance art with the purpose of pointing out and analyzing properties pertaining to its language that relate to the binomial art/life. From this perspective, the concept of performance art and the major characteristics in its emergence as a figure of artistic expression was explored. A hybrid approach of study was adopted, merging theories and practices together with this dissertation, ultimatelyleading to the performance of A Plebe Crediário. This performance, inspired by Oswald de Andrades O Rei da Vela, drawing inspiration from the consumer history of this researcher, with a critical focus on his particular situation as a consumer/debtor, examined the binomial relationship between art and life based on the everyday, autobiographical, political and social aspects present and the historical context in awork of art. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa buscou estudar a arte da performance com o objetivo de destacar e analisar características desta linguagem que a relacionam ao binômio arte/vida. A partir desse recorte trabalhou-se o conceito de arte da performance, bem como seu despontamento e principais características como gênero artístico. Assim, adotou-se umametodologia híbrida entre teorias e práticas que, em conjunto a esta dissertação, deu origem à performance A Plebe do Crediário. Esta, inspirada no texto O Rei da Vela de Oswald de Andrade, partiu do emprego do histórico de consumo deste pesquisador, abordando criticamente sua situação particular como consumidor/devedor e, por essa via, tratou de encarar a relação binomial entre arte e vida a partir da abordagem de aspectos cotidianos, autobiográficos, político/sociais e do contexto histórico atual em uma obra de arte. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Arte da performance | pt_BR |
dc.subject | Sujeito/usura | pt_BR |
dc.subject | Arte/vida | pt_BR |
dc.subject.other | Arte moderna Séc XX | pt_BR |
dc.subject.other | Criação (Literária, artística, etc) | pt_BR |
dc.subject.other | Performance (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Videoarte | pt_BR |
dc.title | Binômio arte/vida na arte da performance e a relação sujeito/usura em A plebe do crediário | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertac_a_o___final___diploma.pdf | 42.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.