Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/LETR-A46NQQ
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Luiz Francisco Dias | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Francis Arthuso Paiva | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Elke Beatriz Felix Pena | pt_BR |
dc.creator | Rosalice Aparecida Entreportes | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T08:57:41Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T08:57:41Z | - |
dc.date.issued | 2015-08-14 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/LETR-A46NQQ | - |
dc.description.abstract | The final conclusion work results of applying an educational project carried out with a group of 22 students of the 9th grade of elementary school to a public school of the state of Minas Gerais, in the reading area. The central objective of the project is to promote reading development, through chronic genre, considering the multimodality of language. Anchored in theories of reading as interaction, the genre as a work tool in school and multimodality to provide the multiliteracies, we analyze the application of the results through the notes, daily observations , resolution of the activities carried out by participating students, the chronic retextualization selected and the assessment made by the students of chronic design a multimodal approach involving reading, with emphasis on the importance on reading strategies and semiotic resources for reading comprehension. | pt_BR |
dc.description.resumo | O trabalho de conclusão final apresenta resultados da aplicação de um projeto de ensino realizado com uma turma de 22 alunos do 9° ano do Ensino Fundamental de uma escola pública da rede estadual de Minas Gerais, na área de leitura. O objetivo central do projeto é a promoção do desenvolvimento da leitura, por meio do gênero textual crônica, considerando a multimodalidade da linguagem. Ancorados em teorias sobre a leitura como interação, o gênero textual como instrumento de trabalho na escola e a multimodalidade para propiciar os multiletramentos, analisamos a aplicação dos resultados através das anotações, observações diárias, resolução das atividades realizadas pelos alunos participantes, da retextualização das crônicas selecionadas e a avaliação feita pelos alunos do projeto A crônica numa abordagem multimodal envolvendo a leitura, com ênfase na importância nas estratégias de leitura e dos recursos semióticos para a compreensão textual. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Leitura | pt_BR |
dc.subject | Multiletramentos | pt_BR |
dc.subject | Crônica | pt_BR |
dc.subject | Multimodalidade | pt_BR |
dc.subject.other | Leitura | pt_BR |
dc.subject.other | Gêneros textuais | pt_BR |
dc.subject.other | Língua portuguesa Estudo e ensino Brasil | pt_BR |
dc.subject.other | Crônicas | pt_BR |
dc.subject.other | Língua portuguesa (Ensino fundamental) Estudo e ensino | pt_BR |
dc.title | A crônica numa abordagem multimodal | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tcf_a_cr_nica_numa_abordagem_multimodal___rosalice_a._entreportes.pdf | 3.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.