Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/SLSS-7ZHPTY
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Virgilio Augusto Fernandes Almeidapt_BR
dc.contributor.referee1Cristina Duarte Murtapt_BR
dc.contributor.referee2Dorgival Olavo Guedes Netopt_BR
dc.contributor.referee3Jussara Marques de Almeidapt_BR
dc.creatorCesar Fernandes Teixeirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T11:41:56Z-
dc.date.available2019-08-11T11:41:56Z-
dc.date.issued2009-12-18pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/SLSS-7ZHPTY-
dc.description.abstractSpam is an important problem that incurs in huge financial losses.However, spam is based on consumption. The existence, or thepossibility of existence, of a demand generates a supply offeredthrough spam.Therefore, understanding this market generated by spammers andpotential consumers is imperative. This is due to the fact thatunderstanding this market can bring valuable information about theeffects of fundamental factors, the consequences and deficiencies ofthe available anti-spam techniques, and to propose alternatives.This work creates a model, based on agents and in economics conceptsand models, of the market behind spam. Moreover, the analysis donecontributes to understanding spam and its market, to inferring theconsequences, in this market, of the usual anti-spam techniques. As afinal goal, suggestions about improvements and new strategies areproposed.pt_BR
dc.description.resumoSpam é um problema recorrente que gera perdas financeiras grandes para toda a sociedade. Porém, o spam é baseado em uma relação de consumo. A existência, ou possibilidade de existência, de uma demanda gera uma oferta via spam.Portanto, entender esse mercado gerado entre spammers e consumidores é fundamental. Afinal, através dessa compreensão é possível entender o efeito de diversos fatores fundamentais, o resultado e deficiências de técnicas anti-spam já estabelecidas e propor alternativas.Este trabalho realiza uma modelagem, baseada em agentes e em conceitos e modelos econômicos , do mercado por trás do spam. Além disso, as análises realizadas fornecem contribuições na compreensão do spam e de seu mercado e na inferência das conseqüências, nesse mercado, de estratégias anti-spam comuns. Como objetivo final, sugestões sobre melhorias e novas estratégias são propostas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectModelagem eletronicapt_BR
dc.subjectSimulaçãopt_BR
dc.subjectSpampt_BR
dc.subject.otherMetodos de simulaçãopt_BR
dc.subject.otherOtimização matematicapt_BR
dc.subject.otherComputaçãopt_BR
dc.subject.otherProgramação (Matemática)pt_BR
dc.titleSimulação e análise do mercado gerado por spammers e potenciais consumidorespt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cesarfernandesteixeira.pdf781.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.