Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/VPQZ-6ZGJWC
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Lucia Gouvea Pimentel | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Ayrton Dutra Corrêa | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Maria do Carmo de F Veneroso | pt_BR |
dc.creator | Joao Marcos Parreira Mendonca | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T12:03:13Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T12:03:13Z | - |
dc.date.issued | 2006-08-18 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/VPQZ-6ZGJWC | - |
dc.description.abstract | This paper reflects on Comics utilization on Art Teaching as an artistic and expressive way in middle school, as well as an instrument to learn more about art. Presents a short explanation about the evolution on Comics and brought up the context in which Art Education takes place in these days. Points a possibility to set knowledge up in order to deals with emotion, trough thinking, to appreciating e to doing art from the production on Comics.It also discuss art elements as part of Comics and how they show up on this modality, as well as a methodology proposal to exercise that practice on art classes. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho trata da utilização das histórias em quadrinhos no ensino de Arte como modalidade artística e expressiva no ensino fundamental, bem como um instrumento para se aprender arte. Apresenta um breve histórico abordando a evolução das histórias em quadrinhos e aponta o contexto em que ensino de arte está inserido na contemporaneidade. Aponta uma possibilidade para a construção de conhecimentos que interajam com a emoção, através do pensar, do apreciar e do fazer arte a partir da produção de histórias em quadrinhos.Aborda os elementos de arte presente numa história em quadrinhos e como eles se apresentam nessa modalidade, bem como uma proposta metodológica para essa prática nas aulas de Arte. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | produção artística | pt_BR |
dc.subject | arte/educação | pt_BR |
dc.subject | histórias em quadrinhos | pt_BR |
dc.subject | expressão | pt_BR |
dc.subject.other | Histórias em quadrinhos no ensino fundamental | pt_BR |
dc.subject.other | Historias em quadrinhos Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Histórias em quadrinhos História e crítica | pt_BR |
dc.title | O ensino da arte e a produção de histórias em quadrinhos no ensino fundamental | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta__o_capes.pdf | 25.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.