Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/32767
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Marina Assis Fonseca | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/9113947918206338 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Brunah Schall e Pinto | pt_BR |
dc.creator | Laiana Rafaela de Souza Mendes | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/3489382470403241 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2020-03-06T20:38:38Z | - |
dc.date.available | 2020-03-06T20:38:38Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-07 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/32767 | - |
dc.description.abstract | The way scientists various media communication can lead to a distorted and incomplete view of science. The goal of the present work is that students, when researching biographies, have a broader view of who scientists are, how they work and how collectivity and mutability of science is perceived.This is a survey with students in seventh and ninth grade and the results analysiompleted by the them, as well as evaluation of the motivation and participation in the various stages of work. It was possible conclude that the work contributed to the students to broaden their vision about the way of working and the life of a scientist. | pt_BR |
dc.description.resumo | A forma como muitas vezes os cientistas são apresentados nos diversos meios de comunicação podem levar à uma visão distorcida e incompleta da ciência. O presente trabalho tem como objetivo que os estudantes, ao pesquisarem biografias, tenham sua visão ampliada de quem são os cientistas, como trabalham e a coletividade e mutabilidade da ciência seja percebida. Trata-se de uma pesquisa qualitativa com alunos de sétimo e nono ano e a análise de resultados foi feita a partir de questionários preenchidos pelos estudantes, além de avaliação da motivação e participação dos mesmos nas diversas etapas do trabalho. Foi possível concluir que o trabalho contribuiu para os estudantes ampliarem sua visão sobre o modo de trabalhar e a vida de um cientista. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Educação em Ciências | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Cientista | pt_BR |
dc.subject | Natureza da ciência | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Ciência - Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Ciência - Filosofia | pt_BR |
dc.subject.other | Cientistas - Biografia | pt_BR |
dc.title | Museu vivo na escola | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Educação em Ciências |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
museu vivo_final_Laiana Mendes.pdf | 497.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.