Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/35620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lívia Andréa Figueiró de Souzapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1057034939297144pt_BR
dc.contributor.referee1Ismael Krishna de Andrade Neivapt_BR
dc.creatorGilda da Silva Gomes de Almeidapt_BR
dc.date.accessioned2021-04-09T14:42:11Z-
dc.date.available2021-04-09T14:42:11Z-
dc.date.issued2020-12-12-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/35620-
dc.description.abstractIn view of the multiplicity of actions within the educational universe, the use of didactic sequences stands out in order to provide the educating professional with a systematic visualization of the proposed content, the detailed development of the classes, as well as the objectives outlined and the appropriate way of evaluating them. them. In this sense, the present work brings five didactic sequences elaborated during the Specialization Course in Digital Technologies and Education 3.0, which cover contents to be worked on in the disciplines of Science and Portuguese Language. In addition to the content of the aforementioned subjects, the didactic sequences suggest some digital technologies (social networks, websites, applications and games) as digital tools with a pedagogical nature to enhance the teaching and learning process. There is also a concern with a more globalized formation of the student as a person. Thus, in addition to the proposal of teaching more consistent with the technological era in which we are inserted and the instruction of essential school contents, the didactic sequences described in this work were constructed with the aim of proposing discussions about themes and / or social problems.pt_BR
dc.description.resumoTendo em vista a multiplicidade de ações dentro universo educacional, o uso das sequências didáticas se destaca no sentido de oportunizar ao profissional educador uma visualização sistemática do conteúdo proposto, do desenvolvimento detalhado das aulas, bem como dos objetivos traçados e a forma adequada de avaliá-los. Nesse sentido, o presente trabalho traz cinco sequências didáticas elaboradas durante o Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0, que abarcam conteúdos a serem trabalhados nas disciplinas de Ciências e Língua Portuguesa. Além do conteúdo das referidas disciplinas, as sequências didáticas sugerem algumas tecnologias digitais (redes sociais, sites, aplicativos e jogos) como ferramentas digitais com cunho pedagógico para potencializar o processo de ensino e aprendizagem. Também há uma preocupação com uma formação mais globalizada do estudante como pessoa. Dessa forma, para além da proposta de um ensino mais condizente com a era tecnológica na qual estamos inseridos e a instrução de conteúdos escolares essenciais, as sequências didáticas descritas nesse trabalho foram construídas com o objetivo de propor discussões acerca de temas e/ou problemas sociais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectSequências didáticaspt_BR
dc.subjectEducação tecnológicapt_BR
dc.subjectEnsino de Ciênciaspt_BR
dc.subjectEnsino de Língua Portuguesapt_BR
dc.subject.otherPrática docentept_BR
dc.subject.otherSequências didáticaspt_BR
dc.subject.otherEnsino e aprendizagempt_BR
dc.subject.otherEducação tecnológicapt_BR
dc.titleTecnologias digitais e educação: proposta de inovação do processo de ensino e aprendizagem por meio de sequências didáticaspt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons