Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Junot de Oliveira Maiapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9606848154032239pt_BR
dc.contributor.referee1Érica Amâncio Caetanopt_BR
dc.contributor.referee2Vicente Aguimar Parreiraspt_BR
dc.creatorFernanda Riggiopt_BR
dc.date.accessioned2021-06-01T14:34:07Z-
dc.date.available2021-06-01T14:34:07Z-
dc.date.issued2021-01-19-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36227-
dc.description.abstractThe study of literary historiography is still the predominant perspective in literature classes in Brazilian schools. Therefore, this project’s main feature is to expand the pertinent possibilities to literary education of high school students through digital technologies. The project “Podcontos: as TCDIs e a Literatura” aims to encourage the reading of literary texts the exchange of perceptions and interpretations of stories read among students, as well as the use of podcast as a technological tool for recording and disseminating the studied tales assisting in the creation of Podcontos. Through vocal action technique and a dramatized reading of the story, students will make recordings for Podcontos, they will also learn how to edit and, in the end, they will publish the recorded tales on audio hosting platforms, such as Anchor or Google Podcast. The Podcontos can be distributed in several digital environments, allowing different users of other social media to make contact with literature. In the proposed activities, skills such as reading, analyzing, raising hypotheses, explaining, interpreting, commenting, preparing an oral presentation, as well as using digital technology appropriately will be considered.pt_BR
dc.description.resumoO estudo da historiografia literária ainda é a perspectiva predominante nas aulas de literatura nas escolas brasileiras, por isso este projeto tem como principal característica ampliar as possibilidades pertinentes à educação literária dos alunos do Ensino Médio por meio das tecnologias digitais. O projeto “Podcontos: as TDCIs e a Literatura” visa a incentivar a leitura de textos literários e a troca de percepções e interpretações da leitura de contos entre os alunos, assim como a utilização do podcast como meio tecnológico para gravação e divulgação dos contos estudados para criação dos Podcontos. Por meio da técnica de ação vocal e uma leitura dramatizada do conto, os alunos farão gravações dos Podcontos, aprenderão a editá-los e publicá-los em plataformas para a hospedagem de áudios, como Anchor ou Google Podcast, entre outras. Os Podcontos podem ser distribuídos em diversos ambientes digitais, permitindo que diferentes usuários das redes sociais entrem em contato com a literatura. Nas atividades propostas, serão contempladas habilidades como ler, analisar, levantar hipóteses, explicar, interpretar, comentar, elaborar apresentação oral, bem como utilizar adequadamente a tecnologia digital.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Linguagem, Tecnologia e Ensinopt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectLetramento literáriopt_BR
dc.subjectLetramento digitalpt_BR
dc.subjectContopt_BR
dc.subjectPodcastpt_BR
dc.subjectPodcontopt_BR
dc.subject.otherLetramentopt_BR
dc.subject.otherLiteratura – Estudo e ensinopt_BR
dc.titlePodcontos: as TDICs e a Literaturapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Linguagem, Tecnologia e Ensino

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FERNANDARIGGIO_PODCONTOS-as TDICs e a Literatura -2021.pdf960.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.