Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/36779
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/3279629888582317 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Marisa Mendonça Carneiro | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Raquel Rossini Martins Cardoso | pt_BR |
dc.creator | Jaqueline Teixeira das Chagas | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-07-19T21:07:59Z | - |
dc.date.available | 2021-07-19T21:07:59Z | - |
dc.date.issued | 2020-08-07 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/36779 | - |
dc.description.abstract | This work aims to present the benefits of the usage of authentic materials in language education. Besides that, the work’s purpose is to help and motivate teachers to create their own materials, based on authentic and updated materials. Thus, teachers will be able to provide students a meaningful language learning experience, encouraging students to think and helping them develop critical thinking towards real-life situations. Therefore, this work presents two textbook units created with authentic materials and activities focused on specific language learning purposes. This work aims to present meaningful input through authentic and updated materials, always encouraging students to think and discuss focusing on real-life language use, building up arguments and opinions to face concrete situations. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho pretende apresentar os benefícios do uso de materiais autênticos para o ensino de línguas. Além disso, o objetivo do trabalho é ajudar e motivar professores a criar seus próprios materiais didáticos baseados em materiais autênticos e atuais. Dessa forma, professores serão capazes de fornecer aos estudantes uma experiência de aprendizado significativa, encorajando estudantes a pensar e ajudando-os a desenvolver o pensamento crítico voltado às situações da vida real. Portanto, esse trabalho apresenta duas unidades de um livro didático criadas com materiais autênticos e atividades voltadas para objetivos específicos de aprendizagem de línguas. | pt_BR |
dc.language | eng | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FALE - FACULDADE DE LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Ensino em Inglês | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Língua inglesa - métodos de ensino | pt_BR |
dc.subject | Língua inglesa - estudo e ensaio | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa – Métodos de ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa – Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Material didático | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa – Problemas, exercícios, etc. | pt_BR |
dc.title | Developing critical thinking through language education | pt_BR |
dc.title.alternative | Desenvolvendo o pensamento crítico através do ensino de línguas | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Língua Inglesa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Versaofinal_TCC.pdf | 16.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.