Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36779
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveirapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3279629888582317pt_BR
dc.contributor.referee1Marisa Mendonça Carneiropt_BR
dc.contributor.referee2Raquel Rossini Martins Cardosopt_BR
dc.creatorJaqueline Teixeira das Chagaspt_BR
dc.date.accessioned2021-07-19T21:07:59Z-
dc.date.available2021-07-19T21:07:59Z-
dc.date.issued2020-08-07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36779-
dc.description.abstractThis work aims to present the benefits of the usage of authentic materials in language education. Besides that, the work’s purpose is to help and motivate teachers to create their own materials, based on authentic and updated materials. Thus, teachers will be able to provide students a meaningful language learning experience, encouraging students to think and helping them develop critical thinking towards real-life situations. Therefore, this work presents two textbook units created with authentic materials and activities focused on specific language learning purposes. This work aims to present meaningful input through authentic and updated materials, always encouraging students to think and discuss focusing on real-life language use, building up arguments and opinions to face concrete situations.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho pretende apresentar os benefícios do uso de materiais autênticos para o ensino de línguas. Além disso, o objetivo do trabalho é ajudar e motivar professores a criar seus próprios materiais didáticos baseados em materiais autênticos e atuais. Dessa forma, professores serão capazes de fornecer aos estudantes uma experiência de aprendizado significativa, encorajando estudantes a pensar e ajudando-os a desenvolver o pensamento crítico voltado às situações da vida real. Portanto, esse trabalho apresenta duas unidades de um livro didático criadas com materiais autênticos e atividades voltadas para objetivos específicos de aprendizagem de línguas.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino em Inglêspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLíngua inglesa - métodos de ensinopt_BR
dc.subjectLíngua inglesa - estudo e ensaiopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Métodos de ensinopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherMaterial didáticopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Problemas, exercícios, etc.pt_BR
dc.titleDeveloping critical thinking through language educationpt_BR
dc.title.alternativeDesenvolvendo o pensamento crítico através do ensino de línguaspt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Versaofinal_TCC.pdf16.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.