Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40561
Type: Artigo de Periódico
Title: Gestão e desenvolvimento de programas de colônias de férias temáticas em diferentes contextos: o caso da Universidade Federal de Minas Gerais
Other Titles: Vacation camps programmes management and development in different contexts: the case of the Federal Universisty of Minas Gerais
Authors: Silvio Ricardo da Silva
Natascha Stephanie Nunes Abade
Joyce Nancy da Silva Corrêa
Ranucy Marçal da Cruz
Poliana Ribeiro Bretas
Luciano Pereira da Silva
Abstract: O trabalho em Colônias de Férias, talvez seja um dos espaços de maior atuação profissional, para nós, envolvidos com a Educação Física e com a área do lazer. Partindo disso, fizemos um relato com reflexões teóricas da experiência do projeto denominado Colônia de Férias no Campus (CFC) organizado pelo grupo PET – Educação Física e Lazer da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Nosso intuito foi buscar refletir acerca do processo de gestão e desenvolvimento do projeto, desejando que outros locais, se sintam estimulados a realizarem seus próprios percursos e materializem novas experiências de trabalhos envolvendo o tema. Percebe-se que o trabalho coletivo de elaboração da programação e execução do projeto tem sido um rico espaço de aprendizado para formação e atuação dos alunos da graduação que participam como animadores e um momento de intervenção com diversas experiências culturais para as crianças da CFC.
Abstract: Vacations camps are one of the most important professional practice fields for those professionals involved in the area of Physical Education and leisure. With this in mind, we made a report containing theoretical reflections based on the experience of the Vacation Camp in Campus (CFC) project, which is organized by a group called "PET – Physical Education and Leisure", from the Federal University of Minas Gerais. Our intention was to raise reflections regarding the project management and development process, aiming to stimulate other groups to make their own path and create new experiences within this area. We noticed that the teamwork involved in the project elaboration and implementation is a valuable learning experience for undergraduate students since they have the opportunity to participate as an animator in an intervention made of several cultural experiences.
Subject: Férias
Lazer
Educação física
Educadores
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: EEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICA
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/40561
Issue Date: Jun-2019
metadata.dc.url.externa: https://periodicos.ufmg.br/index.php/licere/article/view/13583
metadata.dc.relation.ispartof: Licere
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.