Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43684
Type: Monografia (especialização)
Title: Material development in the EFL classroom
Authors: Cristiane Veloso Costa
First Advisor: Valdeni da Silva Reis
First Referee: Raquel Rossini Martins Cardoso
Second Referee: Marisa Mendonça Carneiro
Abstract: This final course assignment is a requirement to obtain the certificate of specialist in English Language granted by the Specialisation Course in English Language Teaching from the Post Graduation Program in Linguistic Studies of UFMG. It consists of two coursebook units designed for B2 levels, which is the fourth level within the Common European Framework of Reference. Both units contain authentic texts and encompass the four basic language skills used in the field of Teaching English as a Foreign Language, which are: Reading Comprehension; Listening Comprehension; Oral Production; and Writing Production. The activities are based on Communicative Approach, aiming at encouraging authentic and meaningful communication among learners. They present a section specially designed to foster critical thinking in the light of the Critical Literacy Perspective, which assists in the development of the ability to read texts in an active, reflective manner in order to better understand power, inequality, and injustice in society.
Abstract: O presente trabalho de monografia foi desenvolvido ao final do curso de especialização em Língua Inglesa promovido pela Faculdade de Letras, do Programa de Pós-graduação em Estudos Linguísticos - POSLIN, UFMG. Este trabalho tem como proposta a elaboração de materiais didáticos para o ensino de Língua Inglesa, consistindo em dois capítulos de livros didáticos, desenvolvidos sem fim comercial. Ambas unidades foram elaboradas com textos autênticos e que abrangem as quatro habilidades fundamentais do ensino de língua estrangeira, são elas: compreensão textual; compreensão auditiva; expressão oral; e expressão escrita. As unidades têm como público alvo aprendizes do nível B2, que é o quarto nível do Quadro Europeu Comum de Referência. As atividades propostas foram baseadas em uma abordagem comunicativa, com vistas a promover não somente uma comunicação autêntica e relevante para o aprendiz, mas também conta com uma seção que objetiva reflexões sob a perspectiva teórica do Letramento Crítico, com o objetivo de encorajar a leitura de um texto de maneira ativa e reflexiva com o intuito de compreender as relações de poder que regem diferentes setores da sociedade.
Subject: Língua inglesa - Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/43684
Issue Date: 1-Aug-2019
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Material develop com ata (pdfA).pdf12.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.