Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/1843/43988
Tipo: Artigo de Evento
Título: Perceive to learn to perceive: an experience with virtual reality devices for architecture design learning
Autor(es): Guilherme Nunes de Vasconcelos
Mateus de Sousa Van Stralen
Alexandre Monteiro de Menezes
Fernando Murilo Gontijo Ramos
Resumo: This work investigates the potential use of low-cost virtual reality (VR) devices in architectural education to improve spatial perception of undergraduate architecture students. The experiment involved a gradual approach into the design process, starting with an intervention on a physical space, its bidimensional representation, 3d modelling and immersion in VR. After the immersion, students answered a questionnaire with open and closed-questions about their experience, and their evaluation of the use of VR in the designing. The findings point to the use of VR as a means to explore, perceive and reflect on decisions, allowing students a better understanding of designing.
Assunto: Realidade virtual
Projeto arquitetônico
Arquitetura
Idioma: por
País: Brasil
Editor: Universidade Federal de Minas Gerais
Sigla da Instituição: UFMG
Departamento: ARQ - ESCOLA DE ARQUITETURA
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
Identificador DOI: 10.5151/sigradi2018-1364
URI: http://hdl.handle.net/1843/43988
Data do documento: 2018
metadata.dc.url.externa: http://pdf.blucher.com.br.s3-sa-east-1.amazonaws.com/designproceedings/sigradi2018/1364.pdf
metadata.dc.relation.ispartof: Congresso Internacional da Sociedade Iberoamericana de Gráfica Digital
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