Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/45374
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dc.creatorDanilo Marinho Lamêgo Borgespt_BR
dc.creatorVanessa Marzano Araújopt_BR
dc.creatorAureo Eduardo Magalhães Ribeiropt_BR
dc.creatorMaria Sirlene da Cruzpt_BR
dc.creatorLucas Rocha Santospt_BR
dc.date.accessioned2022-09-22T15:55:25Z-
dc.date.available2022-09-22T15:55:25Z-
dc.date.issued2020-07-03-
dc.citation.volume15pt_BR
dc.citation.issue36pt_BR
dc.citation.spage325pt_BR
dc.citation.epage356pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14393/RCT153613pt_BR
dc.identifier.issn1809-6271pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/45374-
dc.description.abstractTraditional family farmers'knowledge of nature allows them to identify, classify, and use plant species. Thus, they create specific, territorialized, and, at times, sustainable food cultures, bringing together production and culture, food sustenance, and income generation. This article analyzes the commercialization of nature products by farmers from Alto Jequitinhonha. Interviewing farmers-marketers from five municipal fairs, the research that supported the article investigated the quantity, frequency, and diversity offered. The article reveals that there is a strong seasonality in the supply, which accompanies the harvests; however, the great diversity of production ensures that farmers sell throughout the year.pt_BR
dc.description.resumoO conhecimento de agricultores familiares tradicionais sobre a natureza permite que identifiquem, classifiquem e utilizem espécies vegetais. Assim, criam culturas alimentares específicas, territorializadas e, às vezes, sustentáveis, reunindo produção e cultura, sustento alimentar e geração de renda. Este artigo analisa a comercialização de produtos da natureza por agricultores do Alto Jequitinhonha. Entrevistando agricultores-feirantes de cinco feiras livres municipais, a pesquisa que deu base ao artigo investigou quantidade, frequência e diversidade ofertados. O artigo revela que ocorre acentuada sazonalidade na oferta, que acompanha as safras; no entanto a grande diversidade da produção assegura que os agricultores vendam no correr de todo o ano.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.description.sponsorshipFAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Geraispt_BR
dc.description.sponsorshipOutra Agênciapt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICA - INSTITUTO DE CIÊNCIAS AGRÁRIASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCampo-Territóriopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject.otherAgricultura familiarpt_BR
dc.subject.otherFeiras livrespt_BR
dc.subject.otherEconomia agrícolapt_BR
dc.subject.otherProdutos vegetaispt_BR
dc.subject.otherTrabalhadores ruraispt_BR
dc.subject.otherAgricultura sustentávelpt_BR
dc.titleA comercialização de produtos do agroextrativismo em feiras livres do Alto Jequitinhonhapt_BR
dc.title.alternativeThe commercializacion of agroextrativism products in municipal markets of the Alto Jequitinhonhapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufu.br/index.php/campoterritorio/article/view/52179pt_BR
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