Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/45873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFernando Sena Soares Pontellopt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.creatorSâmara Borges Macedopt_BR
dc.date.accessioned2022-10-03T14:55:37Z-
dc.date.available2022-10-03T14:55:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue18pt_BR
dc.citation.spage122pt_BR
dc.citation.epage130pt_BR
dc.identifier.doi10.1016/j.sumneg.2017.08.001pt_BR
dc.identifier.issn20275692pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/45873-
dc.description.abstractThe purpose of the study was to identify specific attributes of perceived quality of dental equipment maintenance service providers. The authors also wanted to measure the impact of general perceived quality and satisfaction on the intention to recommend the provider. To accomplish these goals, an online survey, which was preceded by a qualitative and explo- ratory phase, was conducted with 154 dentists. The data analysis showed that Empathy and Tangibles were the most relevant dimensions of perceived quality. Furthermore, perceived general quality and satisfaction explained 82.4% of dentist intention to recommend their dental equipment maintenance service providers.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste trabalho foi identificar os atributos específicos de qualidade de servic ̧ os na percepc ̧ ão dos clientes de empresas de manutenc ̧ ão e equipamentos odontológicos, e men- surar os impactos da qualidade geral percebida e da satisfac ̧ ão na intenc ̧ ão de recomendar. Para tanto, realizou-se uma pesquisa, um survey online com 154 dentistas, precedida por uma fase exploratório-qualitativa. A análise dos dados revelou que as dimensões empa- tia e tangíveis foram as mais importantes da qualidade percebida. Além disso, qualidade e satisfac ̧ ão explicam 82,4% da intenc ̧ ão dos dentistas recomendarem a marca que lhes presta servic ̧ os de manutenc ̧ ão de equipamentos odontológicos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofSuma de Negociospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectQualidade em serviçopt_BR
dc.subjectSatisfaçãopt_BR
dc.subjectRecomendaçãopt_BR
dc.subjectMarketing de relacionamentopt_BR
dc.subjectClientespt_BR
dc.subject.otherServiços ao cliente - Controle de qualidadept_BR
dc.subject.otherSatisfaçãopt_BR
dc.subject.otherMarketing de relacionamentopt_BR
dc.titleQualidade percebida, satisfação e recomendação de serviços em equipamentos odontológicospt_BR
dc.title.alternativePerceived quality, satisfaction, and recommendation of dental equipment maintenance servicept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2215910X17300228pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.