Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/46800
Type: Artigo de Periódico
Title: Conteúdo de site, experiência e lealdade do cliente na Nerdstore: a construção dos vínculos afetivos no e-commerce
Other Titles: Site content, experience and customer loyalty in Nerdstore: the construction of affective links in e-commerce
Authors: Diogo Augusto Wenceslau de Castilho Ribas
Marlusa de Sevilha Gosling
Luciana Rodas Vera
Sandro Alves de Medeiros
Abstract: Empresas de comércio eletrônico têm apresentado su-cesso significativo em segmentos específicos de consu-midores. Este artigo tem o objetivo de compreender os fatores que levam os clientes da Nerdstore a demons-trarem lealdade à marca. O trabalho empregou uma abordagem qualitativa, utilizando o método do estudo de caso. Foram realizadas 20 entrevistas. A técnica de análise de conteúdo foi utilizada para avaliação dos da-dos coletados e revelou um forte vínculo entre o conteú-do gerado no site e as relações de consumo concretiza-das. O conteúdo foi apontado como um principal fator que atraiu os entrevistados à Nerdstore e que contribuiu para que as experiências de consumo ganhassem uma dimensão afetiva-relacional. Devido a esse conteúdo, as pessoas se mantiveram fiéis ao site e à loja virtual
Abstract: E-commerce companies, which operate exclusively in the online environment, have shown significant suc-cess in specific consumer segments. This article aims to understand the factors that lead customers Nerd-store to demonstrate loyalty to the brand. To achieve this objective, the study used a qualitative approach, using the case study method. 20 Interviews were con-ducted. The content analysis technique was used for data evaluation and revealed a strong link between the content generated in Jovem Nerd website and implemented consumer relations. The website con-tent was appointed as a main factor that attracted re-spondents to Nerdstore and which contributed to the consumer experiences gained an affective-relational dimension. Also, due to that content, people have re-mained faithful to the site and online store
Subject: Comércio eletrônico
Consumo (Economia)
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: 10.17564/2316-3801.2017v5n3p9-22
URI: http://hdl.handle.net/1843/46800
Issue Date: 2017
metadata.dc.relation.ispartof: Interfaces científicas - humanas e sociais
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CONTEÚDO DE SITE, EXPERIÊNCIA E LEALDADE DO CLIENTE NA NERDSTORE.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.