Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Lúcia Menezes de Andradept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3135226803336399pt_BR
dc.contributor.referee1José Ricardo da Costa Miranda Juniorpt_BR
dc.contributor.referee2Ursula de Almeida Röselept_BR
dc.creatorRodrigo Rios Azevedopt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/7211949363693135pt_BR
dc.date.accessioned2022-11-08T14:28:03Z-
dc.date.available2022-11-08T14:28:03Z-
dc.date.issued2022-01-26-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47016-
dc.description.abstractThis master dissertation proposes to investigate, from an analytical-theorical perspective, the reflexivity in the movies made by the Iranian artist Abbas Kiarostami; our main focus is on the movies that constitute the so-called “Koker's trilogy” – Where Is the Friend's House? (1987), And Life Goes On (1992), also known as Life and Nothing More, and Through the Olive Trees (1994). We seek to shed light on how this director, through the filmaking itself, creates a provoking restlessness that shapes a thought capable of enriching discussions about the language of film, considering its potential and its limits.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação de mestrado propõe investigar a reflexividade no cinema do artista iraniano Abbas Kiarostami a partir de um movimento teórico-analítico; o maior enfoque incide sobre os filmes que compõem a chamada “trilogia de Koker” – Onde Fica a Casa do Meu Amigo? (1987); E a Vida Continua (1992), também conhecido como Vida e Nada Mais; e Através das Oliveiras (1994). Busca-se lançar luz sobre como o diretor, através da experiência de realização, nutre certo desassossego curioso que acaba por engendrar um pensamento capaz de enriquecer as discussões sobre linguagem cinematográfica, suas potencialidades e seus limites.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - ESCOLA DE BELAS ARTESpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Artespt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAbbas Kiarostamipt_BR
dc.subjectCinemapt_BR
dc.subjectAnálise fílmicapt_BR
dc.subjectReflexividadept_BR
dc.subjectLinguagem cinematográficapt_BR
dc.subject.otherKiarostami, Abbas, 1940-pt_BR
dc.subject.otherDiretores e produtores de cinema - Irãpt_BR
dc.subject.otherCrítica cinematográficapt_BR
dc.subject.otherCinemapt_BR
dc.titlePor um cinema da introspecção: estudo sobre a reflexividade em Abbas Kiarostamipt_BR
dc.title.alternativeThe cinema of introspection: a study on reflexivity in Abbas Kiarostami' filmspt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Por_Um_Cinema_da_Introspecção_2022.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.