Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47574
Type: Tese
Title: Do cinema de Béla Tarr
Authors: Lídia Aparecida Rodrigues Silva Mello
First Advisor: Ana Lúcia Menezes de Andrade
First Co-advisor: Jorge Luiz Rocha de Vasconcellos
First Referee: Mateus Araujo Silva
Second Referee: Marcelo Kraiser
Third Referee: Leonardo Alvares Vidigal
metadata.dc.contributor.referee4: Mariana Ribeiro da Silva Tavares
Abstract: Esta tese versa sobre a obra cinematográfica do diretor húngaro Béla Tarr, tendo como foco seus últimos cinco filmes de longasmetragens. Parto da ideia de que nos filmes do cineasta a repetição produz diferença. Como sustentação teórica tomo como base conceitos dos filósofos: Gilles Deleuze, Friedrich Nietzsche, Baruch Spinoza e teóricos do cinema. Como método, opto pela noção de intuição de Henri Bergson.
Abstract: The thesis is about the cinematographic work of the Hungarian director Béla Tarr, focusing on his last five feature films. I begin with the ideas that in his films repetition creates difference. I am basing on the concepts of the philosophers: Gilles Deleuze, Friedrich Nietzsche, Baruch Spinoza and film theorists. I work through Henri Bergson's notion of intuition as a methodology.
Subject: Tarr, Béla, 1955-
Diretores e produtores de cinema - Hungria
Cinema - Filosofia
Cinema
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES
metadata.dc.publisher.program: Programa de Pós-Graduação em Artes
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/47574
Issue Date: 5-May-2017
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tese doutorado,Lidia Mello.pdf71.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.