Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/48271
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Jônio Machado Bethônico | pt_BR |
dc.creator | Carla Viana Coscarelli | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-12-20T19:59:01Z | - |
dc.date.available | 2022-12-20T19:59:01Z | - |
dc.date.issued | 2018-07-06 | - |
dc.citation.volume | 23 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 77 | pt_BR |
dc.citation.epage | 92 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v23i1p77-92 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 0104-6829 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/48271 | - |
dc.description.abstract | This article presents the methodology and the results of a research aiming to define and understand teacher’s opinions on a development course on Marketing Literacy, in order to verify the acceptance of the course and its impacts on the professional development of the participants. The course, lectured to four classes between 2016 and 2017, aimed to raise the participants’ awareness to the modern complexity and importance of consumption and to the marketing communication, in its multiple formats, contents, and media. The course also aimed to transform these contents into educational practices via reading and writing activities, to contribute to the development of critical readers-consumers at schools. Thirtythree students of this course answered to questionnaires and the analyses of these answers revealed that they considered the didactic approach positive and the topic as important and relevant. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo apresenta a metodologia e os resultados de uma investigação que objetivou caracterizar e entender a opinião dos docentes sobre um curso de letramento em marketing, a fim de verificar a aceitação da proposta e seus impactos na formação profissional dos participantes. A disciplina, ministrada para quatro turmas entre 2016 e 2017, visou à conscientização dos professores sobre a centralidade e a complexidade atuais do consumo e sobre as ações de comunicação de marketing em sua multiplicidade de formatos, conteúdos e mídias. O curso objetivou também transformar esses conteúdos em propostas didáticas, trabalhando com atividades de leitura e produção textual a fim de contribuir para a formação de leitores-consumidores críticos nas escolas. Trinta e três alunos da disciplina responderam a questionários, e a análise de suas respostas revelou que os estudantes consideraram a abordagem didática positiva e a temática importante e pertinente. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FALE - FACULDADE DE LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Comunicação & Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Letramento em Marketing | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Educação para o consumo | pt_BR |
dc.subject | Educação para as mídias | pt_BR |
dc.subject | Formação de leitores-consumidores críticos | pt_BR |
dc.subject.other | Letramento | pt_BR |
dc.subject.other | Professores - Formação | pt_BR |
dc.subject.other | Marketing | pt_BR |
dc.title | Capacitação docente baseada no letramento em marketing: resultados de uma pesquisa | pt_BR |
dc.title.alternative | Teacher training based on marketing literacy: results from a survey | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2655-4426 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Capacitacao docente baseada no letramento em marketing - resultados de uma pesquisa.pdf | 305.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.