Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/50521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLuiz Gustavo Nicáciopt_BR
dc.date.accessioned2023-02-28T19:23:55Z-
dc.date.available2023-02-28T19:23:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume32pt_BR
dc.citation.issue63pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5007/2175-8042.2020e74232pt_BR
dc.identifier.issn2175-8042pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/50521-
dc.description.abstractThe work is dedicated to go through historical social processes and academic productions that give indications of the path for the insertion of Corporal Adventure Practices in Physical Education at School. The text is an essay that emerges from a literature review research. It was possible to perceive that the change in the understanding of the role of Physical Education in school, associated with a more authorial profile of teachers, with a growing academic interest in adventure, as well as the increase in visibility about adventure practices, especially in the commercial sphere, were reasons that were intertwined. can be understood as the factors that made it possible to include these practices in school, regardless of the guiding documents.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho se dedica a percorrer processos histórico sociais e produções acadêmicas que dão indícios do caminho para inserção das Práticas Corporais de Aventura na Educação Física Escolar. O texto trata-se de um ensaio que emerge de uma pesquisa de revisão de literatura. Foi possível perceber que a modificação do entendimento do papel da Educação Física na escola, associada a um perfil mais autoral dos professores, com um crescente interesse acadêmico sobre a aventura, bem como, o aumento da visibilidade sobre as práticas de aventura, em especial no âmbito comercial, foram razões que entrelaçadas podem ser entendidas como os fatores que possibilitaram a inclusão destas práticas na escola, independentemente dos documentos orientadores.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCOLTEC - COLEGIO TECNICOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDocumentos orientadorespt_BR
dc.subjectAutoria docentept_BR
dc.subjectAventurapt_BR
dc.subject.otherEducação físicapt_BR
dc.subject.otherExercícios físicospt_BR
dc.subject.otherEducação básicapt_BR
dc.subject.otherAprendizagem por atividadespt_BR
dc.titleTravessia da aventura: da ausência na escola à inclusão em documentos orientadorespt_BR
dc.title.alternativeCrossing the adventure: from school absence to inclusion in guiding documentspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/74232pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4882-2383pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Travessia da aventura da ausência na escola à inclusão em documentos orientadores.pdf466.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.