Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/50521
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Luiz Gustavo Nicácio | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-02-28T19:23:55Z | - |
dc.date.available | 2023-02-28T19:23:55Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.citation.volume | 32 | pt_BR |
dc.citation.issue | 63 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5007/2175-8042.2020e74232 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2175-8042 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/50521 | - |
dc.description.abstract | The work is dedicated to go through historical social processes and academic productions that give indications of the path for the insertion of Corporal Adventure Practices in Physical Education at School. The text is an essay that emerges from a literature review research. It was possible to perceive that the change in the understanding of the role of Physical Education in school, associated with a more authorial profile of teachers, with a growing academic interest in adventure, as well as the increase in visibility about adventure practices, especially in the commercial sphere, were reasons that were intertwined. can be understood as the factors that made it possible to include these practices in school, regardless of the guiding documents. | pt_BR |
dc.description.resumo | O trabalho se dedica a percorrer processos histórico sociais e produções acadêmicas que dão indícios do caminho para inserção das Práticas Corporais de Aventura na Educação Física Escolar. O texto trata-se de um ensaio que emerge de uma pesquisa de revisão de literatura. Foi possível perceber que a modificação do entendimento do papel da Educação Física na escola, associada a um perfil mais autoral dos professores, com um crescente interesse acadêmico sobre a aventura, bem como, o aumento da visibilidade sobre as práticas de aventura, em especial no âmbito comercial, foram razões que entrelaçadas podem ser entendidas como os fatores que possibilitaram a inclusão destas práticas na escola, independentemente dos documentos orientadores. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | COLTEC - COLEGIO TECNICO | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Documentos orientadores | pt_BR |
dc.subject | Autoria docente | pt_BR |
dc.subject | Aventura | pt_BR |
dc.subject.other | Educação física | pt_BR |
dc.subject.other | Exercícios físicos | pt_BR |
dc.subject.other | Educação básica | pt_BR |
dc.subject.other | Aprendizagem por atividades | pt_BR |
dc.title | Travessia da aventura: da ausência na escola à inclusão em documentos orientadores | pt_BR |
dc.title.alternative | Crossing the adventure: from school absence to inclusion in guiding documents | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/74232 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4882-2383 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Travessia da aventura da ausência na escola à inclusão em documentos orientadores.pdf | 466.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.