Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/50935
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLuiza Coutinho Martinspt_BR
dc.creatorKatherine Sá Rodriguespt_BR
dc.creatorWillian Cesar de Castro Fariapt_BR
dc.date.accessioned2023-03-15T21:55:08Z-
dc.date.available2023-03-15T21:55:08Z-
dc.date.issued2020-09-
dc.citation.issue14pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29380/2020.14.05.10pt_BR
dc.identifier.issn1982-3657pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/50935-
dc.description.abstractThe present article shares impressions about a sequence of pedagogical activities thought and developed in a youth and adult educational project, in Centro Pedagógico/UFMG (Brazil). Based on discussions and the life stories of people with different gender and sexual perceptions, this work had, as its main aims: the sensibilization of students and teachers regarding social diversity, the development of empathy and the debate about prejudice and social stigma. In developing this project, we believe that questioning “normality” can be a tool for understanding ourselves and the others, and that the subversion of these norms could take us one step closer to equality and a more inclusive society.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho compartilha reflexões a partir de uma sequência didática proposta e desenvolvida em um projeto de Educação de Jovens e Adultos do Centro Pedagógico (colégio de aplicação da UFMG). Apoiando-se na discussão e nas vivências de sujeitos de diferentes percepções de gêneros e sexualidades, este ensaio teve como objetivos principais a sensibilização de educandos e educadores em formação quanto à diversidade social, o desenvolvimento de empatia e a reflexão sobre preconceitos e estigmas sociais. Ao desenvolver este projeto acreditamos que questionar a “normalidade” pode ser uma ferramenta para a compreensão de nós mesmos e dos outros, e que a subversão dessas normas pode ser um passo a ser dado rumo a uma sociedade mais igualitária e inclusiva.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofColóquio Internacional "Educação e Contemporaneidade"-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectSexualidadept_BR
dc.subjectDiversidade socialpt_BR
dc.subjectPreconceitopt_BR
dc.subjectEstigmas sociaispt_BR
dc.subject.otherIdentidade de gêneropt_BR
dc.subject.otherOrientação sexualpt_BR
dc.subject.otherEstigma (Psicologia social)pt_BR
dc.subject.otherPreconceitospt_BR
dc.subject.otherEmpatiapt_BR
dc.subject.otherEducação de jovens e adultospt_BR
dc.titleReflexões sobre uma abordagem de identidade de gênero e sexualidades na educação de jovens e adultospt_BR
dc.title.alternativeImpressions about an approach to gender identity and sexualities in youth and adult educationpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://educonse.com.br/xivcoloquio/anais/pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7091-0374pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3075-2126pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.