Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/50935
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Luiza Coutinho Martins | pt_BR |
dc.creator | Katherine Sá Rodrigues | pt_BR |
dc.creator | Willian Cesar de Castro Faria | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T21:55:08Z | - |
dc.date.available | 2023-03-15T21:55:08Z | - |
dc.date.issued | 2020-09 | - |
dc.citation.issue | 14 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.29380/2020.14.05.10 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1982-3657 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/50935 | - |
dc.description.abstract | The present article shares impressions about a sequence of pedagogical activities thought and developed in a youth and adult educational project, in Centro Pedagógico/UFMG (Brazil). Based on discussions and the life stories of people with different gender and sexual perceptions, this work had, as its main aims: the sensibilization of students and teachers regarding social diversity, the development of empathy and the debate about prejudice and social stigma. In developing this project, we believe that questioning “normality” can be a tool for understanding ourselves and the others, and that the subversion of these norms could take us one step closer to equality and a more inclusive society. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho compartilha reflexões a partir de uma sequência didática proposta e desenvolvida em um projeto de Educação de Jovens e Adultos do Centro Pedagógico (colégio de aplicação da UFMG). Apoiando-se na discussão e nas vivências de sujeitos de diferentes percepções de gêneros e sexualidades, este ensaio teve como objetivos principais a sensibilização de educandos e educadores em formação quanto à diversidade social, o desenvolvimento de empatia e a reflexão sobre preconceitos e estigmas sociais. Ao desenvolver este projeto acreditamos que questionar a “normalidade” pode ser uma ferramenta para a compreensão de nós mesmos e dos outros, e que a subversão dessas normas pode ser um passo a ser dado rumo a uma sociedade mais igualitária e inclusiva. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Colóquio Internacional "Educação e Contemporaneidade" | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Gênero | pt_BR |
dc.subject | Sexualidade | pt_BR |
dc.subject | Diversidade social | pt_BR |
dc.subject | Preconceito | pt_BR |
dc.subject | Estigmas sociais | pt_BR |
dc.subject.other | Identidade de gênero | pt_BR |
dc.subject.other | Orientação sexual | pt_BR |
dc.subject.other | Estigma (Psicologia social) | pt_BR |
dc.subject.other | Preconceitos | pt_BR |
dc.subject.other | Empatia | pt_BR |
dc.subject.other | Educação de jovens e adultos | pt_BR |
dc.title | Reflexões sobre uma abordagem de identidade de gênero e sexualidades na educação de jovens e adultos | pt_BR |
dc.title.alternative | Impressions about an approach to gender identity and sexualities in youth and adult education | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | http://educonse.com.br/xivcoloquio/anais/ | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7091-0374 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-3075-2126 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Reflexões sobre uma Abordagem de Identidade de Gênero e Sexualidades na Educação de Jovens e Adultos.pdf | 310.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.