Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDalila Andrade Oliveirapt_BR
dc.creatorAlexandre William Barbosa Duartept_BR
dc.creatorAna Maria Clementino Jesus e Silvapt_BR
dc.date.accessioned2023-04-12T21:58:23Z-
dc.date.available2023-04-12T21:58:23Z-
dc.date.issued2017-12-31-
dc.citation.volume33pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage707pt_BR
dc.citation.epage726pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21573/vol33n32017.79303pt_BR
dc.identifier.issn1678-166Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/51902-
dc.description.abstractThe article presents the results of a research that focus on the school principals’ perception of the changes that have occurred in recent years in the management and organization of the school. In the last decades, the public policies in education in Brazil have undergone an important paradigm shift that seeks to reorient the goals, the work processes, and the purposes of public schools. These policies have imposed a regulation centered on the external evaluation as a parameter to measure the efficiency of the school management, on which its financing depends. This regulation is based on the New Public Management (NPM).pt_BR
dc.description.resumoO artigo apresenta resultados de pesquisa que tem como foco a percepção das direções escolares sobre as mudanças ocorridas nos últimos anos na gestão e na organização da escola. Nas últimas décadas, as políticas públicas em educação no Brasil vêm sofrendo importante mudança de paradigma, que busca reorientar os objetivos, os processos de trabalho e as finalidades das escolas públicas. Essas políticas têm imposto uma regulação centrada na avaliação externa como parâmetro para medir a eficiência da gestão escolar, da qual depende seu financiamento. Essa regulação encontra seu fundamento na Nova Gestão Pública (NGP).pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira De Política E Administração Da Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão escolarpt_BR
dc.subjectDiretor Escolarpt_BR
dc.subjectNova Gestão Públicapt_BR
dc.subject.otherGestão escolarpt_BR
dc.subject.otherDiretores escolarespt_BR
dc.subject.otherGestão Públicapt_BR
dc.titleA Nova Gestão Pública no contexto escolar e os dilemas dos(as) diretores(as)pt_BR
dc.title.alternativeThe New Public Management in the school context and the dilemmas of the principalspt_BR
dc.title.alternativeLa Nueva Gestión Pública en el contexto escolar y los dilemas de los/las directores(as)pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/79303pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4516-6883pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6248-9735pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7111-3369pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
anovagestãopúblicanocontexto.pdf292.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.