Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/52106
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Suzana dos Santos Gomes | pt_BR |
dc.creator | Maria José Batista Pinto Flores | pt_BR |
dc.creator | Benigna Maria de Oliveira | pt_BR |
dc.creator | Andréa Rodrigues Motta | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-04-17T22:27:19Z | - |
dc.date.available | 2023-04-17T22:27:19Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.citation.volume | 27 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | pt_BR |
dc.citation.epage | 23 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.26512/lc27202139048 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1981-0431 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/52106 | - |
dc.description.abstract | In the context of the covid-19 pandemic, universities adopted emergency remote teaching (ERT) as an alternative to ensure the continuity of educational process. This study shows results from a research that has investigated the ERT implementation process in a higher education public federal institution, identifying the monitoring and evaluation actions undertaken. Regarding methodology, this is a qualitative, exploratory case study. Results evidence that the pandemic has affected undergraduate courses. Teachers and students have undertaken new movements of knowledge appropriation and pedagogical relationship reconstruction. | pt_BR |
dc.description.resumo | No contexto da pandemia da covid-19, o Ensino Remoto Emergencial - ERE foi adotado pelas universidades como alternativa para garantir a continuidade do processo educacional. Este artigo apresenta resultados de uma pesquisa que investigou o processo de implementação do ERE em uma instituição de Educação Superior pública federal, identificando ações de monitoramento e avaliação. Quanto à metodologia, trata-se de um estudo de caso do tipo exploratório de abordagem qualitativa. Os resultados atestam que a pandemia da covid-19 promoveu impactos nos cursos de graduação. Com isso, docentes e estudantes empreenderam novos movimentos de apropriação do conhecimento e de reconstrução da relação pedagógica. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO | pt_BR |
dc.publisher.department | MED - DEPARTAMENTO DE PEDIATRIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Linhas Críticas | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação Superior | pt_BR |
dc.subject | Gestão Educacional | pt_BR |
dc.subject | Monitoramento | pt_BR |
dc.subject | Avaliação | pt_BR |
dc.subject | Ensino Remoto Emergencial | pt_BR |
dc.subject.other | Educação (Superior) | pt_BR |
dc.subject.other | Gestão Escolar | pt_BR |
dc.subject.other | Avaliação | pt_BR |
dc.title | Gestão educacional e avaliação no contexto da pandemia da Covid-19 | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/39048 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-8660-1741 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-5268-645X | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-0924-0372 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-1582-3785 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gestão educacional e avaliação no contexto da pandemia da covid-19.pdf | 270.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.