Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLuiza Santana Chavespt_BR
dc.creatorMárcia Marlene de Medeirospt_BR
dc.creatorRaika Luana Alemept_BR
dc.date.accessioned2023-05-16T00:26:16Z-
dc.date.available2023-05-16T00:26:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume16pt_BR
dc.citation.issue39pt_BR
dc.citation.spage1329pt_BR
dc.citation.epage1343pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22169/revint.v16i39.2098pt_BR
dc.identifier.issn1809-7286pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53422-
dc.description.abstractThis article presents didactic-pedagogical experiences aimed at the playful teaching of the English language in early childhood education. The workshops described in this work were developed in a public school in Belo Horizonte, with children from 4 to 5 years old. As a theoretical-methodological contribution to the activities, we used: (a) cognitive theories, which include symbolic reasoning and language acquisition in the language teaching- learning process; and (b) the stages of cognitive-emotional development, theorized by Jean Piaget and Lev Vygotsky. For the authors, language acquisition is the result of practice and habit formation; this process happens when children imitate the sounds they hear, interact with objects/images and receive positive reinforcement. Therefore, it is important that students are encouraged to procedurally use the English language in their daily lives.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo apresenta experiências didático-pedagógicas voltadas para o ensino lúdico da língua inglesa na educação infantil. As oficinas descritas neste trabalho foram desenvolvidas em uma escola da rede pública de Belo Horizonte, com crianças de 4 a 5 anos. Como aporte teórico-metodológico das atividades, utilizaram-se: (a) as teorias cognitivas, que contemplam o raciocínio simbólico e a aquisição de linguagem no processo de ensino- aprendizagem de idiomas; e (b) os estágios do desenvolvimento cognitivo-emocional, teorizados por Jean Piaget e Lev Vygotsky. Para os autores, a aquisição da linguagem é o resultado da prática e da formação de hábitos; tal processo acontece quando as crianças imitam os sons que ouvem, interagem com objetos/imagens e recebem reforços positivos. Logo, é importante que os educandos sejam estimulados a usarem, processualmente, a língua inglesa em seu cotidiano.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Intersaberes-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLinguagempt_BR
dc.subjectLíngua Inglesapt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesapt_BR
dc.subject.otherEducação básicapt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.titleOficinas de inglês na educação infantil da rede pública: experiências lúdicaspt_BR
dc.title.alternativeEnglish workshops in childhood education in the public education: playful experiencespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.revistasuninter.com/intersaberes/index.php/revista/article/view/2098pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5557-0463pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7022-2977pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7157-4755pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oficinas de inglês na educação infantil da rede pública.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.