Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/53422
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Luiza Santana Chaves | pt_BR |
dc.creator | Márcia Marlene de Medeiros | pt_BR |
dc.creator | Raika Luana Aleme | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-05-16T00:26:16Z | - |
dc.date.available | 2023-05-16T00:26:16Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.citation.volume | 16 | pt_BR |
dc.citation.issue | 39 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1329 | pt_BR |
dc.citation.epage | 1343 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22169/revint.v16i39.2098 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1809-7286 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/53422 | - |
dc.description.abstract | This article presents didactic-pedagogical experiences aimed at the playful teaching of the English language in early childhood education. The workshops described in this work were developed in a public school in Belo Horizonte, with children from 4 to 5 years old. As a theoretical-methodological contribution to the activities, we used: (a) cognitive theories, which include symbolic reasoning and language acquisition in the language teaching- learning process; and (b) the stages of cognitive-emotional development, theorized by Jean Piaget and Lev Vygotsky. For the authors, language acquisition is the result of practice and habit formation; this process happens when children imitate the sounds they hear, interact with objects/images and receive positive reinforcement. Therefore, it is important that students are encouraged to procedurally use the English language in their daily lives. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo apresenta experiências didático-pedagógicas voltadas para o ensino lúdico da língua inglesa na educação infantil. As oficinas descritas neste trabalho foram desenvolvidas em uma escola da rede pública de Belo Horizonte, com crianças de 4 a 5 anos. Como aporte teórico-metodológico das atividades, utilizaram-se: (a) as teorias cognitivas, que contemplam o raciocínio simbólico e a aquisição de linguagem no processo de ensino- aprendizagem de idiomas; e (b) os estágios do desenvolvimento cognitivo-emocional, teorizados por Jean Piaget e Lev Vygotsky. Para os autores, a aquisição da linguagem é o resultado da prática e da formação de hábitos; tal processo acontece quando as crianças imitam os sons que ouvem, interagem com objetos/imagens e recebem reforços positivos. Logo, é importante que os educandos sejam estimulados a usarem, processualmente, a língua inglesa em seu cotidiano. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Intersaberes | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Linguagem | pt_BR |
dc.subject | Língua Inglesa | pt_BR |
dc.subject | Educação Infantil | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa | pt_BR |
dc.subject.other | Educação básica | pt_BR |
dc.subject.other | Educação infantil | pt_BR |
dc.title | Oficinas de inglês na educação infantil da rede pública: experiências lúdicas | pt_BR |
dc.title.alternative | English workshops in childhood education in the public education: playful experiences | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.revistasuninter.com/intersaberes/index.php/revista/article/view/2098 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-5557-0463 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7022-2977 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7157-4755 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oficinas de inglês na educação infantil da rede pública.pdf | 2.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.