Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/53422
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Oficinas de inglês na educação infantil da rede pública: experiências lúdicas |
Other Titles: | English workshops in childhood education in the public education: playful experiences |
Authors: | Luiza Santana Chaves Márcia Marlene de Medeiros Raika Luana Aleme |
Abstract: | Este artigo apresenta experiências didático-pedagógicas voltadas para o ensino lúdico da língua inglesa na educação infantil. As oficinas descritas neste trabalho foram desenvolvidas em uma escola da rede pública de Belo Horizonte, com crianças de 4 a 5 anos. Como aporte teórico-metodológico das atividades, utilizaram-se: (a) as teorias cognitivas, que contemplam o raciocínio simbólico e a aquisição de linguagem no processo de ensino- aprendizagem de idiomas; e (b) os estágios do desenvolvimento cognitivo-emocional, teorizados por Jean Piaget e Lev Vygotsky. Para os autores, a aquisição da linguagem é o resultado da prática e da formação de hábitos; tal processo acontece quando as crianças imitam os sons que ouvem, interagem com objetos/imagens e recebem reforços positivos. Logo, é importante que os educandos sejam estimulados a usarem, processualmente, a língua inglesa em seu cotidiano. |
Abstract: | This article presents didactic-pedagogical experiences aimed at the playful teaching of the English language in early childhood education. The workshops described in this work were developed in a public school in Belo Horizonte, with children from 4 to 5 years old. As a theoretical-methodological contribution to the activities, we used: (a) cognitive theories, which include symbolic reasoning and language acquisition in the language teaching- learning process; and (b) the stages of cognitive-emotional development, theorized by Jean Piaget and Lev Vygotsky. For the authors, language acquisition is the result of practice and habit formation; this process happens when children imitate the sounds they hear, interact with objects/images and receive positive reinforcement. Therefore, it is important that students are encouraged to procedurally use the English language in their daily lives. |
Subject: | Língua inglesa Educação básica Educação infantil |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.22169/revint.v16i39.2098 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/53422 |
Issue Date: | 2021 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.revistasuninter.com/intersaberes/index.php/revista/article/view/2098 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Intersaberes |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oficinas de inglês na educação infantil da rede pública.pdf | 2.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.