Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJunia de Carvalho Fidelis Bragapt_BR
dc.creatorAdriana de Carvalho Kuerten Dellagnelopt_BR
dc.creatorValeska Virgínia Soares Souzapt_BR
dc.date.accessioned2023-05-22T18:59:54Z-
dc.date.available2023-05-22T18:59:54Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume21pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage353pt_BR
dc.citation.epage363pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14393/OT2019v21.n.2.46694pt_BR
dc.identifier.issn19833857pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53750-
dc.description.abstractIn this experience report, we present the methodological proposal of the on-line advising process of English language teachers in training, who work in different language centers (NucLis) of the Languages without Borders - English program. We begin with a brief description of the Languages without Borders (LwB) Program and the implementation of on-line pedagogical guidance. Following, we discuss the context in which we developed the methodological proposal for 2018, based on previous experiences. We present the proposal called by us as "Exploring How-tos in English teaching: Focus on Academic English and English for Internationalization", explaining the topics covered, the theoretical texts and references of webinars used. We conclude by reporting what we have learned throughout the proposed implementation and indicating what we would maintain and what we would change in new opportunities for using the proposal.pt_BR
dc.description.resumoNeste relato de experiências, apresentamos a proposta metodológica da orientação on-line de professores de língua inglesa em formação, que atuam em diferentes Núcleos de Línguas (NucLis) do Idiomas sem Fronteiras - Inglês. Iniciamos com uma breve descrição sobre o Programa Idiomas sem Fronteiras (IsF) e sobre a implementação da orientação pedagógica on-line. Na sequência, discorremos sobre o contexto em que desenvolvemos a proposta metodológica para 2018, baseando-nos em experiências anteriores. Apresentamos a proposta de orientação pedagógica denominada por nós como “Exploring How-tos in English teaching: Focus on Academic English and English for Internationalization”, explicitando os temas abordados, os textos teóricos e as referências de webinars utilizados. Finalizamos relatando o que aprendemos ao longo da implementação da proposta e indicando o que manteríamos e o que mudaríamos em novas oportunidades de utilização da proposta.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Olhares e Trilhaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIsF-inglêspt_BR
dc.subjectOrientação pedagógica on-linept_BR
dc.subjectRelato de experiênciaspt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa-estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherProfessores de línguaspt_BR
dc.subject.otherProfessores de inglêspt_BR
dc.titleOrientação on-line idiomas sem fronteiras inglês: relato de experiências de 2018pt_BR
dc.title.alternativeOn-line advising process for Languages without Borders - English: reporting experiences throughout 2018pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufu.br/index.php/olharesetrilhas/article/view/46694pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8450-2061pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2146-1004pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5419-9308pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orientação On-lineIdiomas sem Fronteiras -Inglês relato de experiências de 2018.pdf241.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.