Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54363
Type: Artigo de Periódico
Title: A imersão de professores em formação em química em aulas temáticas: compartilhando experiências
Other Titles: Immersion of in-training chemistry teachers in thematic lessons: sharing experiences
Authors: Ana Luiza de Quadros
Maria Luiza Silva Tupy Botelho
Victor Augusto Bianchetti Rodrigues
Abstract: Os programas de iniciação à docência têm se revelado como um fator importante no processo de formação de licenciandos. Este trabalho faz parte de um projeto mais amplo de imersão à docência, onde os futuros professores de Química são envolvidos na docência ao ministrarem um curso de aprofundamento em Química. Nosso objetivo foi analisar como esses licenciandos vivenciaram uma experiência de planejar e desenvolver aulas temáticas. A partir do relato dos participantes, percebemos que muitas concepções sobre o papel do professor em sala de aula evoluíram a partir dessa experiência.
Abstract: Teacher training programs have demonstrated to have a great impact in future teachers’ training process. This study is part of a broader project of teaching immersion, through which in-training Chemistry teachers start experimenting with teaching, by conducting a Chemistry advanced course. This paper intends to analyse how the in-training teachers felt during an experience that requested them to plan and conduct thematic lessons. The participants’ reports allowed us to identify an evolution on their conceptions of the teacher’s role in the classroom, which emerged from their participation in this Project.
Subject: Química (Segundo grau) - Estudo e ensino
Química - Formação de professores
Professores - Formação
Ensino médio
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: ICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICA
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3391
URI: http://hdl.handle.net/1843/54363
Issue Date: 2016
metadata.dc.url.externa: https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3391
metadata.dc.relation.ispartof: Indagatio Didactica
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.