Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54956
Type: Artigo de Periódico
Title: Customer participation in professional services operations and its impacts on flexibility and costs
Other Titles: A participação dos clientes nas operações de serviços profissionais e os impactos na flexibilidade e nos custos
Authors: Juliana Barreto
Ricardo Silveira Martins
Abstract: This study has its contribution to deepen the understanding about the paradoxical relation between flexibility and costs in the field of operations service strategy and management, approaching the customer participation affects on the professional services. Through a multi-case study with four professional services organizations, using data collection through semi-structured interviews and documentary research, we identified four main sources of variability, namely: customer arrival, the diagnosis of needs, production and implementation and the delivery value analysis. We concluded that the professional services firms prioritize customer participation and this implies to accommodate variability in flexible service operations to meet the most different types of customers without an alignment to the strategic plan for business growth.
Abstract: Este estudo procurou contribuir para as discussões sobre o suposto paradoxo entre flexibilidade e custos no âmbito da estratégia e da gestão das operações de serviços, abordando a variabilidade originada na participação do cliente nas operações de serviços profissionais. Através de um estudo multicasos em quatro organizações de serviços profissionais, com coleta de dados por meio de entrevistas semiestruturadas e pesquisa documental, foram identificadas quatro principais fontes de variabilidade, a saber: a chegada do cliente, o diagnóstico das necessidades, a produção e implementação da solução e a análise de valor da entrega. Concluiu-se que as empresas de serviços profissionais priorizam a participação do cliente, e isso implica acomodarem a variabilidade em operações flexíveis de serviços para atender os mais diferentes tipos de clientes, sem um alinhamento ao plano estratégico de crescimento do negócio.
Subject: Administração de empresas
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: 10.15728/bbr.2018.15.1.3
URI: http://hdl.handle.net/1843/54956
Issue Date: 2018
metadata.dc.url.externa: https://bbronline.com.br/index.php/bbr/article/view/6
metadata.dc.relation.ispartof: BBR – Brazilian Business Review
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