Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/55293
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Aline de Souza Janerine | pt_BR |
dc.creator | Ana Luiza de Quadros | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T20:30:20Z | - |
dc.date.available | 2023-06-23T20:30:20Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.citation.volume | 1 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | pt_BR |
dc.citation.epage | 21 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2595-4520 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/55293 | - |
dc.description.abstract | The discusion about teacher training has became increasily inportance in education. A group of teachers in formation participed in a project of teachers immersion structured in three phases: elaboration, development and joint evaluation by the researches and teachers in formation. Our aim was to analyze possible learnings about teaching, which could reflect in one’s practice the moment they became a teacher in the classroom. The classes were recorded on video and then individually and collectively analyzed. Finally, we identified understandings about the role of the teacher in the meaning making in the classroom, in adition to others understandings that contributed to this experience. | pt_BR |
dc.description.resumo | A centralidade das discussões em torno da formação de professores nos levou a repensar essa formação. Envolvemos um conjunto de professores em formação em um projeto de imersão na docência, estruturado em três fases: elaboração, desenvolvimento e avaliação conjunta de uma sequência de aulas. Nosso objetivo foi de analisar possíveis aprendizagens sobre a docência, que pudessem refletir na prática de cada um quando eles assumissem o papel de professor na sala de aula. Para isso, as aulas foram gravadas em vídeo e analisadas tanto individual quanto coletivamente. Ao final do trabalho identificamos entendimentos sobre o papel do professor na construção de significados em sala de aula, além de outros entendimentos que mostram contribuições dessa experiência. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | FAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Gerais | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Insignare Scientia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Química | pt_BR |
dc.subject | Processo reflexivo | pt_BR |
dc.subject | Teachers training | pt_BR |
dc.subject | Chemistry | pt_BR |
dc.subject | Reflexive process | pt_BR |
dc.subject.other | Professores - Formação | pt_BR |
dc.subject.other | Química | pt_BR |
dc.subject.other | Formação de conceitos | pt_BR |
dc.subject.other | Professores e alunos | pt_BR |
dc.subject.other | Aprendizagem baseada em problemas | pt_BR |
dc.subject.other | Química (Primeiro grau) - Estudo e ensino | pt_BR |
dc.title | A formação de professores: analisando uma experiência formativa | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/7655/5454 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9175-7604 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-8041-0250 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A formação de professores analisando uma experiência formativa.pdf | 454.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.