Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55293
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAline de Souza Janerinept_BR
dc.creatorAna Luiza de Quadrospt_BR
dc.date.accessioned2023-06-23T20:30:20Z-
dc.date.available2023-06-23T20:30:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume1pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage21pt_BR
dc.identifier.issn2595-4520pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55293-
dc.description.abstractThe discusion about teacher training has became increasily inportance in education. A group of teachers in formation participed in a project of teachers immersion structured in three phases: elaboration, development and joint evaluation by the researches and teachers in formation. Our aim was to analyze possible learnings about teaching, which could reflect in one’s practice the moment they became a teacher in the classroom. The classes were recorded on video and then individually and collectively analyzed. Finally, we identified understandings about the role of the teacher in the meaning making in the classroom, in adition to others understandings that contributed to this experience.pt_BR
dc.description.resumoA centralidade das discussões em torno da formação de professores nos levou a repensar essa formação. Envolvemos um conjunto de professores em formação em um projeto de imersão na docência, estruturado em três fases: elaboração, desenvolvimento e avaliação conjunta de uma sequência de aulas. Nosso objetivo foi de analisar possíveis aprendizagens sobre a docência, que pudessem refletir na prática de cada um quando eles assumissem o papel de professor na sala de aula. Para isso, as aulas foram gravadas em vídeo e analisadas tanto individual quanto coletivamente. Ao final do trabalho identificamos entendimentos sobre o papel do professor na construção de significados em sala de aula, além de outros entendimentos que mostram contribuições dessa experiência.pt_BR
dc.description.sponsorshipFAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Geraispt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Insignare Scientiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectQuímicapt_BR
dc.subjectProcesso reflexivopt_BR
dc.subjectTeachers trainingpt_BR
dc.subjectChemistrypt_BR
dc.subjectReflexive processpt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherQuímicapt_BR
dc.subject.otherFormação de conceitospt_BR
dc.subject.otherProfessores e alunospt_BR
dc.subject.otherAprendizagem baseada em problemaspt_BR
dc.subject.otherQuímica (Primeiro grau) - Estudo e ensinopt_BR
dc.titleA formação de professores: analisando uma experiência formativapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/7655/5454pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9175-7604pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8041-0250pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A formação de professores analisando uma experiência formativa.pdf454.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.