Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCarla Viana Coscarellipt_BR
dc.creatorHércules Tolêdo Corrêapt_BR
dc.date.accessioned2023-07-07T22:42:34Z-
dc.date.available2023-07-07T22:42:34Z-
dc.date.issued2021-06-25-
dc.citation.volume13pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage20pt_BR
dc.citation.epage32pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46230/2674-8266-13-5572pt_BR
dc.identifier.issn2674-8266pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55970-
dc.description.abstractThis brief essay aims to reflect on the positive influences of Paulo Freire’s thought in the manifest Pedagogy of Multiliteracies (NLG, 1996), which has strong implications in the National Common Curricular Base (BNCC). The question that guides all our reflection is: Why didn’t we make this direct bridge with Freire before, or even yet? We let the reader infer the answer (s) from reading the world and the word, as Paulo Freire teaches us.pt_BR
dc.description.resumoEste breve ensaio tem o objetivo de fazer uma reflexão sobre as influências positivas do pensamento de Paulo Freire no manifesto Pedagogia dos Multiletramentos (NLG, 1996) que, por sua vez, tem fortes imbricações na Base Nacional Comum Curricular (BNCC). A pergunta que orienta toda nossa reflexão é por que não fizemos antes, nem ainda, essa ponte direta com Freire? Deixamos para o leitor inferir a(s) resposta(s) a partir da leitura do mundo e da palavra, conforme nos ensina Paulo Freire.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofLinguagem em Focopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPedagogia dos Multiletramentospt_BR
dc.subjectPaulo Freirept_BR
dc.subjectBase Nacional Comum Curricularpt_BR
dc.subject.otherFreire, Paulo, 1921-1997pt_BR
dc.subject.otherLetramentopt_BR
dc.subject.otherEducação de basept_BR
dc.titleAs boas influências: Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCCpt_BR
dc.title.alternativeThe good influences: pedagogy of multiliteracies, Paulo Freire and BNCCpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2655-4426pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7368-5635pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
As boas influências Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCC.pdf289.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.