Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/55970
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Carla Viana Coscarelli | pt_BR |
dc.creator | Hércules Tolêdo Corrêa | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T22:42:34Z | - |
dc.date.available | 2023-07-07T22:42:34Z | - |
dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
dc.citation.volume | 13 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 20 | pt_BR |
dc.citation.epage | 32 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.46230/2674-8266-13-5572 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2674-8266 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/55970 | - |
dc.description.abstract | This brief essay aims to reflect on the positive influences of Paulo Freire’s thought in the manifest Pedagogy of Multiliteracies (NLG, 1996), which has strong implications in the National Common Curricular Base (BNCC). The question that guides all our reflection is: Why didn’t we make this direct bridge with Freire before, or even yet? We let the reader infer the answer (s) from reading the world and the word, as Paulo Freire teaches us. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este breve ensaio tem o objetivo de fazer uma reflexão sobre as influências positivas do pensamento de Paulo Freire no manifesto Pedagogia dos Multiletramentos (NLG, 1996) que, por sua vez, tem fortes imbricações na Base Nacional Comum Curricular (BNCC). A pergunta que orienta toda nossa reflexão é por que não fizemos antes, nem ainda, essa ponte direta com Freire? Deixamos para o leitor inferir a(s) resposta(s) a partir da leitura do mundo e da palavra, conforme nos ensina Paulo Freire. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FALE - FACULDADE DE LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Linguagem em Foco | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Pedagogia dos Multiletramentos | pt_BR |
dc.subject | Paulo Freire | pt_BR |
dc.subject | Base Nacional Comum Curricular | pt_BR |
dc.subject.other | Freire, Paulo, 1921-1997 | pt_BR |
dc.subject.other | Letramento | pt_BR |
dc.subject.other | Educação de base | pt_BR |
dc.title | As boas influências: Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCC | pt_BR |
dc.title.alternative | The good influences: pedagogy of multiliteracies, Paulo Freire and BNCC | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2655-4426 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7368-5635 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
As boas influências Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCC.pdf | 289.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.